ترور هدفمند؛ جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف مخالفان

ترور هدفمند؛ جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حذف مخالفان
پنج‌شنبه 9 شهريور 1402 - 09:17

آمریکا و رژیم‌ اشغالگر صهیونیست، مفهومی حقوقی با عنوان «قتل هدفمند» را ابداع نموده و با این حربه همواره به ترور آزادیخواهان مخالف خود در کشورهای مختلف با انگ های تروریستی مبادرت می کنند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش العالم، ترور هدفمند مخالفان سیاسی، پیشینه طولانی در تاریخ انسان دارد و به عنوان یک شیوه‌ و فن در زمان منازعات مسلحانه میان دولت‌ها و گروه‌های درگیر، به کار می‌رفته است.

در دوره جدید نیز این امر ادامه یافته و خارج از دوره جنگ هم انجام شده است، امری که در کتابی با عنوان «قتل هدفمند از منظر حقوق بین ‌الملل» به آن پرداخته شده و این کتاب تلاش دارد آن را از زوایای مختلف بررسی نماید.

در این اثر آمده است، دولت‌های غربی از جمله سرآمد آنها، ایالات متحده، و رژیم‌های اشغالگری مانند رژیم صهیونیستی، طی سال‌های متمادی با بهانه مبارزه با تروریسم، اما در واقع با هدف مشروعیت بخشیدن به تروریسم دولتی، مفهومی حقوقی با عنوان «قتل هدفمند» را ابداع نموده و کسانی را که به ادعای آنها تروریست اما در واقع، بسیاری از آنها از آزادیخوان مخالف آنها در کشورهای مختلف بوده‌اند، ترور کرده‌اند.

آنها با سوء استفاده از جایگاهشان در شورای امنیت سازمان ملل متحد با تعریفی موسع از تروریسم و منطقه جنگی، قتل‌های هدفمند و اعدام فراقضایی در فراتر از مرزهای خود در سرزمین کشورهای ثالث‌ انجام‌ و علاوه بر کشتار افراد متهم به تروریسم بدون هرگونه محاکمه و دادرسی عادلانه، منجر به نقـض حاکمیت و حقوق ملی کـشورهای دیگر می‌شوند و همچنین موجب بروز چالش‌های زیادی در حوزه حقوق بین‌الملل و نقض بسیاری از قواعد و کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌گردد.

با توجه به این موضوع که حقوق بین‌الملل پشتوانه اندکی برای اجرا علیه کشورهای قدرتمند دارد و سازمان‌های بین‌المللی در بیشتر موارد با نفوذ و لابی آنها موضع‌گیری می‌کنند، کشورهای جهان به ویژه کشور عزیز ایران چاره‌ای جز قدرتمند شدن در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و به ویژه نظامی برای حمایت از شهروندان و جلوگیری از نقض حاکمیت‌شان ندارند.

کتاب «قتل هدفمند از منظر حقوق بین ‌الملل» در مرداد 1402 توسط انتشارات جهان سیاست در 158 صفحه به چاپ رسیده است.

پربیننده ترین خبرها