حماس: قادر به اخراج اشغالگران از کرانه باختری هستیم

حماس: قادر به اخراج اشغالگران از کرانه باختری هستیم
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 09:58

معاون دفتر سیاسی جنبش «حماس» اعلام کرد که ما قادریم اشغالگران را از کرانه باختری بیرون کنیم.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش «حماس»، طی سخنانی با اشاره به جنبه‌های مختلف ضعف امنیتی و سیاسی رژیم اشغالگر گفت: مقاومت فلسطین همچنان در میدان حضور دارد و عملیات‌های ضدصهیونیستی جوانان ادامه خواهد یافت.

العاروری افزود: کابینه جنایتکاران در تل‌آویو که می‌خواهد بازدارندگی را از طریق کشتار بیشتر مردم بازگرداند، متوهم است. آن‌ها باید از اردوگاه جنین که در سال ۲۰۰۲ ویران شد، درس بگیرند؛ اردوگاهی که امروز نسل مقاومت که در آن زمان کودک بودند به سراغ آن‌ها آمده‌اند و با خاطرات رشادت‌های شهدای این اردوگاه زندگی می‌کنند.

معاون سیاسی حماس افزود: امروز کرانه باختری در خط مقدم مقابله با دشمن است، زیرا یک جبهه و یک نبرد برای عقب‌نشینی و فروپاشی پروژه شهرکسازی کافی نیست؛ یک نبرد میدانی فرسایشی در کرانه باختری با حمایت سایر جبهه‌ها چه در داخل و چه در خارج از فلسطین در جریان است. جبهه‌ای که باعث عقب‌نشینی و لغو پروژه شهرک‌سازی خواهد شد.

او هدف از این نبردی چندجبهه‌ای را «بازگرداندن نقش ملی مردم در آزادی فلسطین» دانست و خاطرنشان کرد: نبرد فلسطین در مقابل پروژه‌ای است که غرب با تمام توان از آن حمایت می‌کند. جایی که شاهد نقش فعال آمریکا در تلاش برای از بین بردن مقاومت و چتر حمایتی آن برای محافظت از پروژه صهیونیستی هستیم.

العاروری تاکید کرد: اگر مقاومت میدانی خود را در برابر شهرک‌سازی‌ها و ارتش اشغالگر به شکل واقعی، مؤثر و فعال افزایش دهیم، کل ثبات منطقه و امنیت جهانی در آستانه فروپاشی قرار خواهد گرفت؛ آن‌گاه می‌توانیم عملاً اشغالگران را از کرانه باختری بیرون کنیم.

معاون سیاسی حماس در ادامه همچنین تصریح کرد: هیچ کابینه‌ای در موجودیت رژیم جرات انعقاد توافق مبادله با ما را ندارد. تلاش‌هایی جدی برای مذاکره بر سر سربازان اسیرشده در غزه صورت گرفته است، اما کابینه رژیم قادر به تصمیم‌گیری نیست. مقامات تل‌آویو همچنان به خانواده‌های نظامیان صهیونیست دروغ می‌گوید که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از سرنوشت آن‌ها مطلع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید داشت: جنبش حماس در عرصه مقاومت حضور دارد و انجام عملیات‌های استشهادی منوط به صلاحدید نهادهای تصمیم‌گیر نظامی است؛ این سیاست جدیدی نیست، اما منوط به ملاحظات منافع مقاومت پیگیری می‌شود.

العاروری ادامه داد: حماس امروز ستون فقرات مقاومت را تشکیل می‌دهد؛ ورود علنی آن بر محیط مقاومت تأثیر می‌گذارد و این پیام قوی را می‌دهد که این وضعیت و معادله، دارای رهبری سیاسی است. این مقاومت فقط بیان خشم از اعمال اشغالگران نیست، بلکه هدف سیاسی بزرگتری دارد.

معاون سیاسی حماس تشریح کرد: ما معتقدیم و بر این اساس کار می‌کنیم که تمام استان‌های کرانه باختری، از شمال تا جنوب، مراکز رشد مقاومت هستند. با این حال و به دلایل عینی، مقاومت فلسطین در شمال به دلیل عقب‌نشینی اشغالگران و خروج از برخی مناطق آن در سال ۲۰۰۵، به سرعت و به طور قابل توجهی رشد کرد.

وی تصریح داشت: اقدامات مقاومتی ضدصهیونیستی برای مقابله با نقشه‌های راست‌گرایان صهیونیست که تمام استان‌های کرانه باختری را با یهودی‌سازی هدف قرار می‌دهد، به ویژه شهرهای قدس و الخلیل توسعه خواهند یافت. مقاومت در کرانه باختری مسیر توسعه را ادامه خواهد داد تا زمانی که یک دولت مقاومتی با کارکرد و توان مقابله با اشغالگری ایجاد شود.

العاروری همچنین خاطرنشان کرد: هماهنگی بین حماس و دیگر تشکیلات نظامی در سطح بالایی است؛ گردان‌های القسام در جنین، نابلس و طولکرم حضور دارند. حماس در عملیات مقابله با تهاجمات در کنار جناح‌های دیگر می‌ایستد. ما مردمی هستیم که رنج را دوست نداریم، اما عاشق آزادی هستم؛ ۱۰۰سال است که وارث خط مبارزه و فداکاری هستیم. نسلی می‌رود و نسلی می‌آید،اما همه به دنبال آزادی فلسطین و پاسداری از مقدسات آن هستند.

به گزارش فارس، طی روزهای گذشتته و در واکنش به سخنان اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تهدید العاروری به ترور، تصویری از وی با لباس نظامی منتشر شد، در حالی که تفنگش روی میز دفتر کارش و لبخندی روی لبش وجود داشت. رسانه‌های اسرائیلی با استناد به این پاسخ روشن، اذعان کرده بودند: «در اسرائیل این اتفاق‌نظر وجود دارد که ترور العاروری به معنای یک جنگ همه‌جانبه در چند جبهه خواهد بود».

رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه اول سپتامبر، ضمن با اعتراف به این نکته که «ارتش اسرائیل قادر به برچیدن مثلث پیچیدگی اطراف خود نیست»، گزارش داده بودند این «مثلث پیچیدگی» شامل مقاومت در لبنان، کرانه باختری و نوار غزه است که العاروری، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس آن را هدایت و رهبری می‌کند.

پربیننده ترین خبرها