انفجار و درگیری در اردوگاه عین الحلوه لبنان

انفجار و درگیری در اردوگاه عین الحلوه لبنان
جمعه 17 شهريور 1402 - 01:07

پس از آتش‌بس چند روزه در اردوگاه عین الحلوه لبنان، منابع خبری گزارش دادند که دو بمب در این اردوگاه منفجر شده و صدای تیراندازی هم به گوش رسیده است.

العالم - لبنان

پس از آتش‌بس چند روزه در اردوگاه عین الحلوه لبنان، منابع خبری این کشور گزارش دادند که شامگاه پنجشنبه دو بمب در این اردوگاه منفجر شده است.

پایگاه خبری النشره گزارش داد که در انفجار بمب نخست، کسی آسیب ندیده است. انفجار دوم نیز لحظاتی بعد رخ می‌دهد. پس از آن، صدای تیراندازی بین گروههای اسلامگرا نیروهای جنبش فتح شنیده شده است. هنوز جزئیات بیشتری درباره این حوادث منتشر نشده است.

ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گرو‌ه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه که هشتم مرداد ماه گذشته رخ داد، بهانه آغاز این درگیری‌ها شده بود.

این فرمانده امنیتی مجروح شد اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و شش نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

جنبش فتح هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که نیروهای امنیتی فلسطین به همراه نیروهای این جنبش موفق شده‌اند تلاش نیروهایی را که قصد نفوذ داشتند، خنثی کنند. فتح می‌گوید که این عناصر از کسانی هستند که ابو اشرف العرموشی را کشته بودند و در حال حاضر نیز به مقرهای فتح حمله می‌کنند.

جنبش فتح تأکید کرد که نیروهای امنیت ملی فلسطین و نیروهای این جنبش، در حل درگیری با عناصر مهاجم و دفع این حمله هستند.

در روز یکشنبه (۳۰ جولای)، پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» ، درگیری‌های مسلحانه تشدید شد و مناطق «الصفصاف» و «البرکسات» در اردوگاه عین الحلوه، شاهد بیشترین تنش امنیتی بود.

معاون فرمانده امنیت ملی در عین الحلوه نیز اعلام کرد: در پی تیراندازی به سوی خودروی حامل سرتیپ «ابواشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین از جنبش فتح، وی جانش را از دست داد.

کارشناسان درگیری‌های خونین در عین‌الحلوه را مشکوک می‌دانند و می‌گویند که بعید نیست رژیم صهیونیستی در این فتنه نقش داشته باشد زیرا در سایه افزایش قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان و تضعیف ارتش اشغالگر به دلیل اختلافات و درگیری‌های داخلی، ایجاد هرگونه تنش و درگیری در داخل لبنان به ویژه در مرزهای جنوبی این کشور به نفع تل‌آویو خواهد بود

پربیننده ترین خبرها