کارشناس عرب در گفتگو با العالم مطرح کرد:

اعتراف رژیم صهیونیستی به ناتوانی دربرابر بمب های پیشرفته مقاومت فلسطین

اعتراف رژیم صهیونیستی به ناتوانی دربرابر بمب های پیشرفته مقاومت فلسطین
شنبه 18 شهريور 1402 - 15:49

یک کارشناس عرب مسائل خاورمیانه گفت: ارتش رژیم صهیونیستی به توانمندی مقاومت فلسطین در زمینه به کارگیری بمب های پیشرفته اعتراف و اعلام کرده است که در برخورد با این نوع بمب ها با بحران جدی مواجه است.

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل مسلمانی کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با شبکه خبری العالم در برنامه «مع الحدث» اظهار داشت: ارتش صهیونیستی در حال بررسی موضوع بمب های پیشرفته مقاومت است زیرا توانمندی مقاومت در این زمینه بسیار توسعه یافته تا جایی که این ارتش اعتراف کرده که در زمینه برخورد با این نوع بمب ها با بحران جدی مواجه است.

وی در ادامه گفت: فضای سیاسی موجود در رژیم اسرائیل برای جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی و هرج و مرج آماده شده است.

مسلمانی افزود: بحران در سرزمین های اشغالی بسیار عمیق است به طوری که در هفته اخیر به اوج خود رسیده، هم اکنون خیابان های سرزمین های اشغالی برای هرج و مرج و نیز جنگ داخلی آماده شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد، نهادهای امنیتی و نظامی به نتانیاهو هشدار داده اند که با توجه به گسترش مقاومت فلسطین، اوضاع شکننده سیاسی و احتمال ایجاد رویارویی داخلی، این رژیم را با خطر بزرگی مواجه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه «اسرائیل» بیش از پیش به سمت غرق شدن پیش می رود، خاطرنشان کرد: پیچیدگی اوضاع رویارویی بین دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی و ائتلاف کابینه نتانیاهو، به نهایت خود رسیده است.

اسماعیل مسلمانی گفت: محبوبیت مخالفان کابینه ائتلافی افراطی نتانیاهو در میان صهیونیست ها بسیار بیشتر است و این قضیه بازتاب های بسیار بزرگی داشته است. ارزیابی های امنیتی و نظامی همیشه به نتانیاهو و دستگاه های امنیتی گوشزد می کند که شرایط سیاسی اجازه گسترش اختلافات و رویارویی داخلی را نمی دهد، زیرا اوضاع در ارتش و بازوهای مختلف آن آماده مواجهه با این وضعیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه پیچیدگی را در صحنه «اسرائیل» بیش از پیش افزایش می دهد، وحدت میدان ها در محور مقاومت است. به خصوص اخیراً از طریق دیدار زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و صالح العاروری» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با سید حسن نصرالله و نیز مواضع حزب الله و همچنین دیدارهای مقامات ایران و نیروهای فلسطینی، شاهد روند توسعه مقاومت هستیم.

وی مرز اردن و سرزمین های اشغالی را تنها منطقه ای دانست که بدون حصار سیمی باقی مانده و طولانی ترین مرز در نقشه فلسطین است.
مسلمانی در همین زمینه، ادعای نتانیاهو را در باره کشیدن دیوار در مرز اردن رد کرد، نتانیاهو دلیل اقدام جدید در زمینه برپایی دیوار در مرز اردن را مهاجرانی عنوان کرده است که از اریتره یا اتیوپی آمده‌اند.

وی افزود: بحث بر سر جابجایی تجهیزات ساخت ایران است، چرا که گفته می شود مردان جوانی از داخل فلسطین در این زمینه دستگیر شده اند.

پربیننده ترین خبرها