همه پیش‌بینی‌ها درباره حکم دادگاه عالی صهیونیستی در قبال قانون "لغو برهان معقولیت"

همه پیش‌بینی‌ها درباره حکم دادگاه عالی صهیونیستی در قبال قانون
جمعه 24 شهريور 1402 - 12:46

در میان نگرانی های عمیق و شدید نسبت به وقوع بحران قانون اساسی در رژیم صهیونیستی، قرار است دادگاه عالی رژیم برای بررسی قانون موسوم به "لغو برهان معقولیت" تشکیل جلسه دهد.

العالم - نظرکده

فارس احمد، خبرنگار در برنامه «مع‌الحدث» شبکه العالم گفت که برای اولین بار 15 قاضی رژیم صهیونیستی برای بررسی قانون "لغو برهان معقولیت" تشکیل جلسه دادند؛ درگیری بین طرفداران و مخالفان این قانون جنجالی را قطعی است.

این خبرنگار خاطرنشان کرد که در این مدت دادگاه عالی رژیم "اسرائیل" تمام سئوال های کابینه نتانیاهو قبل از تصویب نهایی این قانون را خواهد شنید.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای نزدیک کردن دیدگاه های رئیس رژیم صهیونیستی و نتانیاهو برای رسیدن به راه حل نهایی، گفت که نتانیاهو نگران از دست دادن اختیارات خود و حکم دادگاه است.

وی با اشاره به اتهام نتانیاهو و خانواده اش به فساد، تصریح کرد که وی نمی خواهد در دوره نخست وزیری در دادگاه عالی محاکمه شود.

این خبرنگار درباره آینده ائتلاف نتانیاهو و بن گویر گفت که بن گویر امروز نتانیاهو را بر سر مسائل بسیاری از جمله اسرای فلسطینی در تنگنا قرار داده است.

وی افزود اداره زندان ها جزء اختیارات نتانیاهوست اما بن گویر می کوشد با مداخله در تمام مسائلی که در حیطه اختیارات نتانیاهو هستند، او را بیش از پیش در تنگنا قرار دهد تا جایی که رسانه های این رژیم می گویند نخست وزیر کنونی این رژیم عملا بن گویر است نه نتانیاهو.

وی درباره فروش سلاح به تشکیلات خودگردان از سوی امریکا گفت که نتانیاهو بین جلب رضایت واشنگتن و ائتلاف دولتی افراطی خود گیر افتاده است چرا که بن گویر در راستای سیاست های سرکوبگرانه خود، اصلا نمی خواهد تشکیلات خودگردان وجود داشته باشد.

این خبرنگار در نهایت خاطرنشان کرد که موافقت نتانیاهو با کمک تسلیحاتی به تشکیلات خودگردان، نارضایتی افراطیون این رژیم را به دنبال داشته است چون آنها این حرکت را به زیان امنیت این رژیم می دانند.

حسن حجازی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی هم گفت که با توجه به اصرار عناصر افراطی بر تحقق خواسته هایشان، نمی توان انتظار دستیابی به راه حل، در آینده نزدیک در این رژیم داشت.

وی افزود موافقت نتانیاهو با انجام برخی تغییرات در قانون موسوم به "لغو برهان معقولیت"، خشم افراطیون این رژیم را برانگیخته است؛ آنها پیشتر به احزاب خود در خصوص اعتماد به نتانیاهو هشدار داده بودند.

وی خاطرنشان کرد که بی اعتمادی بر روابط بین مخالفان و کابینه، حاکم است و این امر ممکن است هر گونه تلاش برای رسیدن به راه حل را ناکام بگذارد.

این کارشناس خاطرنشان کرده است که نتانیاهو مجبور است تظاهر کند که قصد بحران سازی ندارد و نمی خواهد رژیم صهیونیستی را درگیر کشمکش داخلی کند زیرا این مسأله در نظرسنجی ها بر جایگاه او تأثیر می گذارد کما اینکه وی می خواهد تغییرات قضایی را و لو به طور صوری نگه دارد.

حجازی درباره ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی گفت منافع مشترک، بقای این ائتلاف را ایجاب می کند. ضمن اینکه نتانیاهو به رغم مخالفت با سیاست های بن گویر در مورد زندان ها، به ناچار به خاطر جلب رضایت شرکای خود در کابینه، مجبور است سکوت اختیار کند.

پربیننده ترین خبرها