نیمی از مردم ژاپن خواستار استعفای نخست‌وزیر هستند

نیمی از مردم ژاپن خواستار استعفای نخست‌وزیر هستند
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 04:27

نظرسنجی جدید در ژاپن نشان داد که ۵۱ درصد مردم این کشور خواستار استعفای نخست‌وزیر در سریعترین زمان هستند و محبوبیت وی به پایین‌ترین سطح یعنی ۲۵ درصد رسیده است.

العالم-آسیا

نظرسنجی جدید منتشر شده توسط روزنامه «ماینیچی» نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم ژاپن خواهان استعفای «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر این کشور در اسرع وقت هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان موافق استعفای کیشیدا در سریعترین زمان هستند و فقط ۱۲ درصد ژاپنی‌ها می‌خواهند او «تا هر مقداری که ممکن باشد» نخست‌وزیر این کشور باقی بماند.

ماینیچی نوشت که ۲۵ درصد از مردم ژاپن اعتقاد دارند که کیشیدا باید در فصل پاییز، زمانی که حزب «لیبرال دموکرات» رئیس جدید خود را انتخاب خواهد کرد، پست نخست‌وزیری این کشور را ترک کند.

بر اساس این گزارش، تغییرات اعمال‌شده در کابینه ژاپن توسط کیشیدا بر رقم پایین محبوبیت وی تأثیری نداشته و همچنان در پایین‌ترین سطح یعنی ۲۵ درصد قرار دارد. این رقم در نظرسنجی قبلی در ماه آگوست، یک درصد بیشتر ثبت شده بود.

این روزنامه با بیان اینکه سطح محبوبیت نخست‌وزیر ژاپن به پایین‌ترین سطح خود نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ رسیده، نوشت: «تعداد کسانی که از دولت حمایت نمی‌کنند نیز تقریباً دو سوم یعنی ۶۸ درصد ژاپنی‌ها را تشکیل می‌دهد».

به نوشته ماینیچی، فقط ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که پس از ترمیم در دولت، زمانی که از ۱۹ وزیر فقط ۶ نفر پست‌های خود را حفظ کردند، انتظاراتشان از کابینه جدید افزایش یافته است.

این مطالعه افکارسنجی در تاریخ شانزدهم و هفدهم سپتامبر با جامعه آماری ۱۰۵۰ نفر برگزار شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها