یک مقام آمریکایی: محمود احمدی‌نژاد و وزارت اطلاعات ایران تحریم می‌شوند

یک مقام آمریکایی: محمود احمدی‌نژاد و وزارت اطلاعات ایران تحریم می‌شوند
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 17:49

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت اطلاعات ایران و محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران اعمال می‌کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش یورونیوز، مقام آمریکایی خاطرنشان کرده این تحریم‌ها به‌دلیل پرونده رابرت لوینسون، مامور سابق اف‌بی‌آی که در ایران در شرایطی مرموز ناپدید شد اعمال می‌شود.
این منبع که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفته «ایالات متحده هرگز از پرونده رابرت لوینسون دست نمی‌کشد. ما از حکومت ایران می‌خواهیم تا گزارش کامل آنچه بر لوینسون رفته است ارائه دهد. »
این منبع گفته، لوینسون برای ماموریتی به جزیره کیش سفر کرده بود و ایران تاکنون بازداشت وی را تایید نکرده است.

روبرت لوینسون -مامور سابق اف.بی.آی.- که سال 2007 ناپدید شده بود، طبق اعتراف رسانه های آمریکایی از طرف سازمان سیا برای ماموریت به ایران اعزام شده و برای جلوگیری از این رسوایی به خانواده‏‎اش حق السکوت 2.5 میلیون دلاری پرداخت شده بود.

«سید عباس موسوی»، سخنگوی وقت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران فروردین‌ماه سال 1399 اعلام کرد بنابر اسناد معتبر، رابرت لوینسون فوت کرده است. او تصریح کرد نامبرده سال ها قبل خاک ایران را به مقصد نامعلومی ترک کرده و وزیر امور خارجه وقت آمریکا هم به این واقعیت اذعان کرده است.

موسوی همچنین گفته بود: « اگر برای آمریکا فوت ایشان قطعی شده است می تواند بدون بهره برداری سیاسی و تلاش برای سوءاستفاده از عواطف خانواده لوینسون این موضوع را اعلام کند.»

پربیننده ترین خبرها