تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران

تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 20:35

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با ایران وضع کرد.

العالم - ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه شنبه تحریم های جدیدی را به بهانه های حمایت از تولید هواپیمای نظامی و حمایت از برنامه پهپادی ایران وضع کرد.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارائی های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) با طرح ادعاهایی اعلام کرد که تحریم هایی را علیه شبکه چندملیتی حامی تولید پهپاد و هواپیماهای نظامی ایران اعمال کرده است.

بر این اساس، خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه چند نهاد روسی و چینی به بهانه واهی ارتباط با یک شرکت هواپیماسازی ایرانی است، وضع کرده است. در این ارتباط، ۳ شرکت روسی مرتبط با هوانوردی به فهرست تحریم های واشنگتن اضافه شده اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۷ فرد و ۴ نهاد مستقر در ایران، جمهوری خلق چین (PRC)، روسیه و ترکیه را در ارتباط با هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ایران تحریم کرد.

بیانیه صادره از سوی این نهاد آمریکایی اضافه می کند: این شبکه ارسال محموله‌ ها و تراکنش‌ های مالی در حمایت از فعالیت‌ های تولید، تهیه و نگهداری هواپیماهای نظامی پهپاد و هواپیماهای نظامی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (HESA) که ایالات متحده تعیین کرده است را تسهیل کرده است.

پربیننده ترین خبرها