هشدار عباس : تبدیل درگیری های سیاسی به مذهبی در اراضی اشغالی از سوی تل آویو شوم است

هشدار عباس : تبدیل درگیری های سیاسی به مذهبی در اراضی اشغالی از سوی تل آویو شوم است
جمعه 31 شهريور 1402 - 03:51

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پنجشنبه شب نسبت به تبدیل درگیری سیاسی به درگیری مذهبی در اراضی اشغالی هشدار داد و گفت که ما اسرائیل را مسؤول این اقدام می‌دانیم.

العالم-فلسطین اشغالی

عباس که در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، اظهار کرد: برقراری صلح بدون دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی‌شان توهم و خیال باطل است..

وی گفت که دولت نژادپرست راستگرای اسرائیل همچنان به تعدی به ملت فلسطین و تخریب منازل ادامه می‌دهد.

عباس با بیان این که ۳۰ سال از توافق اسلو می گذرد با این حال ما همچنان امیدواریم که مصوبات سازمان ملل متحد اجرایی شود، خاطرنشان کرد: حکومت اشغالگر صهیونیستی حمله به شهر قدس را مجاز دانسته و حقوق ساکنان آن را نقض و به مقدسات ما اهانت می‌کند.

وی گفت که از جامعه جهانی می‌خواهیم که در قبال حفظ وضعیت تاریخی و حقوقی قدس مسؤولیت پذیر باشد و خواهان برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح هستیم که تمام طرف‌های ذیربط به صلح در خاورمیانه در آن حضور داشته باشند.

وی هشدار داد که کنفرانسی که خواهان برگزاری آن هستیم، شاید اخرین فرصت برای راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل و جلوگیری از بحرانی شدن شرایط باشد.

عباس با بیان این که ملت فلسطین بواسطه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز از وطن و حقوق قانونی خود دفاع می‌کنند، خواستار درپیش گرفتن گام‌های عملی و اجرایی قعطنامه‌های سازمان ملل متحد مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت که نمی‌داند که چرا ایالات متحده و کشورهای اروپایی از به رسمیت شناختن کشور فلسطین سرباز می‌زنند.

عباس همچنین تا برچیده شدن بساط اشغالگری صهیونیست‌ها، خواستار حمایت مالی از آنروا (آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای کاریابی جوانان فلسطینی) شد.

وی گفت که انکار روز نکبت (تشکیل کشور نامشروع اسرائیل) باید جرم محسوب شود..

وی در پایان گفت: ملت فلسطین هرگز از خاک خود کوچ نخواهد کرد و از جامعه جهانی می‌خواهم که مسؤولیت پذیر بوده و مصوبات و قطعنامه‌های خود را عملی کند.

پربیننده ترین خبرها