پیام بایدن به پاشینیان: به افزایش همکاری با ارمنستان ادامه می‎دهیم

پیام بایدن به پاشینیان: به افزایش همکاری با ارمنستان ادامه می‎دهیم
سه شنبه 4 مهر 1402 - 00:22

به دنبال دور تازه تنش‌ها میان روسیه و ارمنستان، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به نخست‌وزیر ارمنستان گفت که واشنگتن به همکاری خود با ایروان در زمینه‌های امنیتی و انرژی ادامه خواهد داد.

العالم-آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا امروز دوشنبه در پیامی به نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که «ما به تقویت همکاری خود با ایروان در زمینه‌های انرژی، امنیت و مسائل انسان‌دوستانه ادامه خواهیم داد».

بایدن همچنین گفت: «از تلاش‌های ارمنستان برای تحقق حاکمیت در این کشور و حفظ تمامیت ارضی حمایت می‌کنیم».

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پیام خود به نخست‌وزیر ارمنستان را پس از تنش بوجود آمده در روابط مسکو و ایروان فرستاده است.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه به دنبال انتقادت نخست‌وزیر ارمنستان از مسکو اعلام کرد که پاشینیان با عنوان کردن اظهارات ضد روسی تلاش می‌کند بر شکست‌های خارجی و داخلی خود سرپوش بگذارد.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارمنستان با تلاش برای قطع روابط با روسیه و تبدیل ایروان به گروگان حقه‌های غرب، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود.

وزارتخانه یاده شده درباره انتقادات نخست وزیر ارمنستان از روسیه افزود: پاشینیان آشکارا اعتراف کرد که ایروان در تمام این مدت برای روی گردانی از مسکو آماده بوده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین درباره اظهارات مقامات ارمنستان درباره نقش «تحریک‌آمیز» روسیه در اعتراضات ارمنستان اعلام کرد که این ادعاها کاملا نادرست است.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگو با پولیتیکو گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین به معنای آن است که ارمنستان دیگر نمی‌تواند بر روی روسیه به عنوان ضامن امنیت خود حساب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها