ایران طرح های تروریستی و فتنه گرانه دشمنان را چگونه در نطفه خفه کرد؟

ایران طرح های تروریستی و فتنه گرانه دشمنان را چگونه در نطفه خفه کرد؟
شنبه 8 مهر 1402 - 11:39

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران، روز جمعه (7 مهر ماه/ 29 سپتامبر) اعلام کرد نیروهای امنیتی ایران طرح ترور شماری از روحانیون اهل سنت، قضات و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خنثی کردند؛ این طرح قرار بود امروز (شنبه، 8 مهر/ 30 سپتامبر) با هدف ایجاد فتنه های قومی و مذهبی اجرا شود.

العالم - تحلیل روز

با نگاهی به بیانیه های وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سپتامبر جاری متوجه طرح ریزی چندین عملیات می شویم که همه آنها توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران خنثی شده اند. این عملیات ها به شدت پیچیده بودند و سرویس های جاسوسی بین المللی در طراحی آنها دست داشته و سعی کرده اند آنها را از طریق گروه های تکفیری، جدایی طلب و دشمنان انقلاب اسلامی اجرا کنند. زمانبندی این عملیات طوری طراحی شده بود که قرار بود همگی در سالگرد اغتشاشات سال گذشته در ایران اجرا شوند.

با نگاهی گذرا به مهمترین عملیات هایی که به سرکوب فتنه انجامیدند، متوجه حجم توطئه ای که برای کشور تدارک دیده شده بود، می شویم. این توطئه در واقع جنگی ترکیبی به فرماندهی آمریکا علیه ملت ایران بود. این جنگ ترکیبی عبارت بود از ترکیبی از حملات سایبری، عملیات جاسوسی، جنگ روانی و تبلیغاتی، جذب تروریست، قاچاق اسلحه و مواد منفجره به داخل ایران، که پس از ناامیدی دشمن از جنگ کلاسیک، قرار بود اجرا شود.

کشف حجم عظیمی از اسلحه و مهمات و مواد منفجره و دستگیر کردن شمار زیادی تروریست تکفیری و جدایی طلب و دشمنان انقلاب اسلامی آنهم در مدتی بسیار کوتاه به ملت ایران ثابت کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ایران دریغ نمی کنند اما در مقابل ایران هم ثابت کرد که از هیچ تلاشی برای مقابله با این تروریسم دو سویه و نقش برآب کردن همه نقشه های آنها و تعقیب مزدوران و بازداشت آنها و سپردن آنها به دست عدالت، آنهم قبل از ارتکاب جنایت فروگذار نمی کند و با هیچ کسی که قصد ضربه زدن به امنیت شهروندان و ثبات کشور را داشته باشد، مدارا نمی کند.

در اینجا به طور گذرا به نمونه هایی از این عملیات تروریستی اشاره می کنیم:

در 24 سپتامبر وزارت اطلاعات ایران از اجرای یک سلسله عملیات به طور همزمان، طی روزهای اخیر در استان های تهران، البرز و آذربایجان غربی علیه شماری از گروهک های تروریستی خبر داد؛ این گروهک ها قصد داشتند در 30 نقطه پر جمعیت در تهران به طور همزمان، بمب گذاری کنند. در این سلسله عملیات ها 28 عنصر تروریست وابسته به "داعش" دستگیر شدند. برخی از این عناصر با ترویست های تکفیری در سوریه سابقه همکاری داشتند یا در افغانستان و پاکستان و اقلیم کردستان عراق پیشینه فعالیت داشتند.

با اینکه این تروریست ها به گروه تروریستی داعش وابسته بودند اما الگوی فعالیت ها و طراحی این عملیات و نحوه فعالیت و تحرکات آنها بسیار فنی تر و پیچیده تر از روش های معمول گروه های تکفیری بود به طوری که با روش ها ومکانیسم های شناخته شده رژیم صهیونیستی، همخوانی بیشتری داشت.

در این عملیات ها مقادیر بسیاری مواد منفجره و بمب های آماده و بسته ای شامل 100 نارنجک و انواع دستگاه های الکترونیک بمب های ساعتی و 17 قطعه سلاح آمریکایی همراه با فشنگ های متناسب با هر سلاح و تعدادی دستگاه ارتباطات هوشمند ماهواره ای و لباس نظامی و جلیقه های انتحاری و چند دستگاه مودم که در اقلیم کردستان مورد استفاده بوده است و مقداری ارز کشف شدند.

در 18 سپتامبر دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب در شهر پاوه از انهدام یک باند قاچاق سلاح توسط نیروهای امنیتی در این شهر خبر داد. در این عملیات 37 قبضه سلاح کمری که به داخل قاچاق شده بودند، به دست آمد.

در 17 سپتامبر رئیس دادستانی کل در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران هم از کشف محموله ای بزرگ از سلاح و تجهیزات آمریکایی – که در اغتشاشات کاربرد دارند – در داخل یک لنج خبر داد. این محموله شامل بیش از 6000 دستگاه شوک الکتریکی ساخت آمریکا بود. این وسایل معمولا در هرج و مرج و اغتشاشات کاربرد دارند.

همین روز علی محمدی، فرمانده نیروهای امنیت داخلی در استان آذربایجان اعلام کرد که یک عنصر انتحاری که در سالگرد اغتشاشات، قصد عملیات در شهر تبریز را داشت دستگیر شد.

در 16 سپتامبر نیروهای امنیتی ایران چند تن از عناصر وابسته به گروه تروریستی را که سعی داشتند "امجد امینی"، پدر مهسا امینی را در مسیر حرکت به سمت مزار دخترش ترور کنند، دستگیر کردند.

در 15 سپتامبر معاون امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد که شماری از اعضای گروههای تروریستی ضد انقلاب را در شهرهای سنندج و مریوان دستگیر کرده اند؛ این افراد مقدار زیادی سلاح و مهمات در اختیار داشتند و قصد داشتند امنیت استان کردستان را متزلزل کنند.

در 14 سپتامبر واحد اطلاعات و امنیت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان گیلان واقع در شمال ایران از انهدام یک باند متشکل از 25 تن از عنصر هرج و مرج طلب و اغتشاشگر خبر داد؛ آنها قصد ایجاد آشوب و ناامنی در این استان را داشتند.

در 13 سپتامبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که محموله سلاح شامل انواع سلاح های سبک و سرد که به منظور ایجاد آشوب از مرزهای شمال غربی وارد ایران شده بود کشف کردند. این محموله شامل 18 هزار باتوم، 53 هزار قبضه شوکر و 54 هزار چاقو بود.

در 11 سپتامبر اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات اعلام کرد که 400 مورد عملیات بمب گذاری در ایران خنثی شده است؛ قرار بود 40 مورد بمب گذاری در موکب های دینی در ماه محرم انجام شود.

در 6 سپتامبر سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات از انهدام باندی که قصد ایجاد هرج و مرج در داخل ایران را داشتند خبردادند. این باند از ضد انقلاب در خارج از کشور دستور می گرفت و سعی داشت ضمن عضوگیری در میان زنان، آشوب و هرج و مرج ایجاد کنند.

در بیانیه وزارت اطلاعات و سپاه تأکید شده است که این باند از حمایت مالی وزارت خارجه آمریکا و نهادها و دستگاه های وابسته به آن برخوردار بود.

اینها نمونه ای از اقدامات وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خنثی سازی فتنه در سال جاری بودند. این دو نهاد در سال گذشته هم با هشیاری، توطئه بسیار پیچیده ای را خنثی کردند که در آن بیش از 50 سازمان جاسوسی و بیش از 200 رسانه دست داشتند و بسیاری از شبکه های اجتماعی را هم به خدمت گرفته بودند و جنگ ترکیبی سخت و نرم را علیه ایران راه انداخته بودند اما در توطئه های خود شکست خوردند.

  • احمد محمد

پربیننده ترین خبرها