آمار تکان دهنده آسیب کودکان فلسطینی از حملات اشغالگران صهیونیست

يکشنبه 9 مهر 1402 - 12:30

جنایات "اسرائیل" علیه کودکان فلسطینی به قتل و کشتار آنها منحصر نمی شود، آمارهای رسمی نشان می دهد که 80 درصد از کودکان غزه براثر حملات اشغالگران دچار اختلال های روانی شده‌اند،

العالم - فلسطین اشغالی

جنگ سال 2021 غزه به پایان رسید و همه به دنبال کار و زندگی خود رفتند. اما تبعات این جنگ برای پدر مهند تیسیر ابو علیان ادامه دارد.

این کودک در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به غزه در همان سال مورد اصابت ترکش قرار گرفت؛ این ترکش یک سانتیمتری باعث قطع نخاع این کودک شده و او از دو سال پیش همچنان در بیمارستان است.

قصه مهند یکی از هزاران قصه ای است که گویای حجم بی رحمی و جنایتکاری رژیم صهیونیستی در حمله تعمدی به کودکان فلسطینی است؛ این رژیم هیچ ملاحظه‌ای در حمایت از کودکان یا احترام به حقوق آنها نمی شناسد بلکه برعکس سیاست حساب شده و منظمی را در نقض حقوق کودکان در پیش گرفته است.

با ادامه محاصره کامل غزه توسط رژیم اشغالگر، آمارهای رسمی نشان می دهد که 80 درصد از کودکان غزه دچار اختلال های روانی شده است. متخصصان می گویند سلامت روان کودکان غزه پیوسته در حال افت است.

جنایات "اسرائیل" علیه کودکان فلسطینی به قتل و کشتار آنها منحصر نمی شود به اشکال دیگری از جنایت همچون بازداشت آنها، توقیف جنازه شهدای کودک و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در حمله به برخی مناطق و ... از دیگر اشکال جنایات این رژیم است.

خبرنگار العالم در غزه گزارش داد، شهادت محمد الدره نمونه ای کوچک از جنایات هدفمند این رژیم و حمله عمدی به کودکان است. چون از این می ترسند که آنها را رزمندگان و مدافعان آینده می دانند که وطنشان را آزاد می کنند.

پربیننده ترین خبرها