اختلاف میان نتانیاهو و بن گویر؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وزیر تندرو را به جلسه امنیتی دعوت نکرد!

اختلاف میان نتانیاهو و بن گویر؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وزیر تندرو را به جلسه امنیتی دعوت نکرد!
يکشنبه 9 مهر 1402 - 15:22

«یدیعوت آحارونوت» گزارش داد؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی این رژیم را از نشست امنیتی امروز کنار گذاشت و وی را به این نشست دعوت نکرد.

العالم - فلسطین اشغالی

وبسایت صهیونیستی «واللا» هم در این باره فاش کرد: این دومین بار است که نتانیاهو، بن گویر را از مشارکت در چنین نشستی کنار می‌گذارد.

یک منبع امنیتی مطلع نیز در این باره فاش کرد: نتانیاهو از بن گویر برای مشارکت در نشست امنیتی دعوت نکرد؛ چرا که وزیر تندرو درصدد طرح پیشنهادهای است که برای رژیم اسرائیل خطرناک محسوب می‌شود.

برپایه این گزارش، ازجمله پیشنهادهای بن گویر، ازسرگیری سیاست ترور، جلوگیری از ورود کارگران از غزه به سرزمین های اشغالی و همچنین بستن کامل مناطقی از کرانه باختری است.

منبع یاد شده همچنین گفت: بن گویر نمی‌داند که که این پیشنهادها یک مانع در مقابل نتانیاهو برای حفظ روابط با کشورهای مختلف می‌شود.

منابع خبری شنبه شب از برگزاری نشست امنیتی اضطراری کابینه صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در روز یکشنبه خبر داده بودند.

روزنامه معاریو گزارش داد، نتانیاهو برای بررسی اوضاع امنیتی نشست اضطراری برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود نتانیاهو جلسه‌ای برای ارزیابی شرایط امنیتی برگزار کند، در حالی که هشدارهای متعدد درباره احتمال عملیات در جریان عید عرش وجود دارد و انتظار می‌رود مقامات ارشد امنیتی در این جلسه شرکت کنند.

پیش‌تر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به هیکل برای حمله گسترده به مسجدالاقصی در ایام اعیاد سه گانه که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

شهرک نشینان صهیونیست روز شنبه به بهانه انجام مراسم و آداب تلمودی و تحت حمایت‌های شدید نیروهای امنیتی به منطقه «سوق القطانین» نزدیک مسجدالاقصی یورش بردند.

پربیننده ترین خبرها