تأکید خرازی بر تداوم حمایت ایران از ملت مظلوم یمن

تأکید خرازی بر تداوم حمایت ایران از ملت مظلوم یمن
يکشنبه 9 مهر 1402 - 18:14

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم یمن تأکید کرد.

العالم - یمن

به گزارش شورای راهبردی روابط خارجی، «عبدالله هاشم السیانی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی یمن بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در این دیدار بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم یمن و همچنین آمادگی برای اشتراک بیش از چهار دهه تجربیات سیاسی خود با انصارالله در مراحل پیش رو تأکید کرد.

خرازی با تأکید بر ضرورت حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی یمن و رسیدگی به آلام انسانی مردم یمن از جمله رفع محاصره و تحریم این کشور گفت: پس از مذاکرات مربوط به مسائل انسانی ناشی از جنگ، ضروری است برای شروع مذاکرات یمنی - یمنی، طرح منسجمی براق تحقق کامل حقوق مردم یمن طراحی شود و بدون دخالت خارجی به اجرا درآید.

در این دیدار عبدالله هاشم السیانی، عضو دفتر سیاسی انصارالله به ارائه نتایج گفت‌وگوهای اخیر انصارالله و عربستان سعودی و همچنین افق پیش روی آن پرداخت،

خرازی سه عنصر ایمان، رهبری و حمایت مردمی را عامل توفیق مقاومت در یمن خواند و بر پیگیری روند سیاسی برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

در این نشست که ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در ایران نیز حضور داشت، به درخواست طرف یمنی مقرر شد همکاری و تبادل نظر بین مرکز مطالعات راهبردی یمن و شورای راهبردی روابط خارجی ادامه یابد.

پربیننده ترین خبرها