روسیه ناوگانی متشکل از 70 بمب افکن «توپولوف-160» تشکیل می‌دهد

روسیه ناوگانی متشکل از 70 بمب افکن «توپولوف-160» تشکیل می‌دهد
يکشنبه 9 مهر 1402 - 22:41

روسیه قصد دارد نیروی هوافضای خود را به شمار قابل توجهی هواپیماهای راهبردی «توپولوف-160 ام» مجهز کند.

العالم - اروپا

منابع خبری شبانگاه یکشنبه به وقت تهران گزارش کردند که روسیه قصد دارد ناوگانی متشکل از ۷۰ بمب افکن فراصوت «توپولوف-۱۶۰ ام» بسازد.

بر اساس این گزارش، قراراست چهار فروند از این بمب افکن‌های راهبردی تا پایان سال تحویل نیروی هوا فضای روسیه شود. ناوگان موجود متشکل از ۱۶ فروند توپولوف- ۱۶۰ که در دوران شوروی ساخته شده بودند نیز نوسازی خواهند شد.

این بمب افکن‌های فراصوت به تسلیحاتی مانند موشک‌های کروز «خا-۱۰۱» و «خا-۱۰۲» که بردی تا ۲۸۰۰ کیلومتر دارند مجهز خواهند شد.

روسیه با مجهز شدن با این بمب افکن‌های ملقب به «قوی سپید» می‌تواند به اهداف دور دست در صورت لزوم حمله کند. این بمب افکن قابلیت حمل بمب اتمی و متعارف را دارد و با بمب افکن آمریکایی «لنسر» قیاس می‌شود. بال این هواپیمای راهبردی روسیه متغیر است.

در تحولی دیگر، یک رسانه ویژه امور نظامی در تحلیلی به ابزار فریب ارتش روسیه برای حفظ جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی راهبردی خود از حملات پهپادهای اوکراینی پرداخت.

وبگاه «بالگرین میلیتری» نوشت، در فرودگاه‌های نظامی روسیه شبح‌های نقاشی شده از بمب افکن‌های راهبردی «توپولوف-۹۵ ام اس» بر روی زمین دیده می‌شود. ارتش روسیه از این تکنیک به عنوان اقدام متقابل برای فریب پهپادهای اوکراینی استفاده می‌کند.

به گزارش فارس، تصاویر ماهواره‌ای انگیلس از منطقه «ساراتوف» در روسیه که بمب افکن های توپولوف در آن مستقر هستند، توجه ناظران را به خود جلب کرده است. کارشناسان بر این باورند که ارتش روسیه شروع به استفاده از فریب‌های ابزاری کرده است. آنها خطوط بمب افکن را بر روی آسفالت پایگاه هوایی نقاشی می‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها