آمریکا اینگونه به عادی‌سازان عرب نگاه می‌کند!

آمریکا اینگونه به عادی‌سازان عرب نگاه می‌کند!
سه شنبه 11 مهر 1402 - 08:33

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" چند روز پیش مصاحبه ای با مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا انجام داد که در واکنش به اظهارات "نایف السدیری" اولین سفیر عربستان در تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله بود.

العالم – کشکول

وی گفته بود که ریاض تاسیس یک کشور فلسطینی با پایتختی قدس شرقی را سنگ بنای هر گونه توافق آتی با "اسرائیل" می داند.

پمپئو صراحتا اعلام کرد که دستیابی به توافق صلح بین عربستان سعودی و «اسرائیل» ممکن است غیرممکن باشد، اگر شرط اساسی چنین توافقی این باشد که فلسطینی ها «کشور فلسطین» را به دست آورند.

در آن مصاحبه، پمپئو طبق معمول دروغ هایی گفت و ادعا کرد که «راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی - اسرائیلی برای دو ملت آنهم با رهبری کنونی فلسطین که از تروریسم حمایت می کند، از ایران پول می گیرد و در ازای قتل اسرائیلی ها به شهروندانش پول می پردازد، غیرممکن است».

پمپئو دلیل عصبانیت واقعی اش از تشکیلات خودگردان فلسطین را در این گفت و گو آشکار کرد و افزود: تصور چگونگی توافق با رهبرانی که تمام پیشنهادات معقول ارائه شده به آنها را رد کردند، بسیار دشوار است.

منظور وی از پیشنهاد، طرح صلح دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در ژانویه 2020 بود که شامل انضمام 130 شهرک واقع در کرانه باختری و همچنین دره اردن به اراضی تحت سلطه رژیم صهیونیستی است که توسط فلسطینی ها رد شد زیرا به معنای خودکشی کشور فلسطین است.

هدف از عادی سازی رابطه بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بنا به اعتقاد آمریکایی ها، در درجه اول حفظ امنیت این رژیم است، به همین دلیل، پمپئو گفت: هر رئیس جمهور آمریکا خواه دمکرات باید باشد یا جمهوری خواه، از توافق عادی سازی حمایت خواهد نمود، زیرا نفع آمریکا در آن است که روابط امنیتی بین آمریکا، عربستان سعودی و «اسرائیل» وجود داشته باشد.

اگرچه ما برای یک تروریست مانند پمپئو که تا مغز استخوان صهیونیست است و نسخه آمریکایی بن گویر، اسموتریچ و نتانیاهو است، ارزشی قائل نیستیم به این دلیل که به نژادپرستی و نفرت از مسلمانان و اعراب معروف است و به گفته شورای روابط آمریکایی-اسلامی، دچار بیماری اسلام هراسی است، اما ما متأسفیم که چگونه برخی از اعراب می توانند به افرادی مانند پمپئو اعتماد کنند.

ما واقعا درک نمی کنیم که چگونه اعراب می خواهند با طرف هایی عادی سازی کنند که اعراب را تحقیر می کنند، از فروش سلاح های مدرن به آنها خودداری می نمایند، به آنها کمک نمی کنند تا برنامه های هسته ای برای اهداف صلح آمیز داشته باشند، مانع پیشرفت و توسعه آنها می شوند و با آنها فقط به عنوان بازاری برای کالاهای خود و منبع انرژی مورد نیازشان رفتار می کنند و امروز از اعراب به عنوان سرپوشی بر بزرگترین جنایت بشری یعنی اشغال فلسطین و آواره نمودن مردم آن و مشروعیت بخشیدن به رژیم غاصب، نژادپرست، تروریست و ددمنش استفاده می نمایند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها