500 هزار دلار به برنده جایزه مصطفی اختصاص می یابد

سه شنبه 11 مهر 1402 - 15:04

پنجمین دوره جایزه علم و فناوری مصطفی در شهر اصفهان در مرکز ایران با اهدای جوایزی به برگزیدگان به کار خود پایان داد.

العالم - ایران

این مسابقه که دارای سبکی جهانی و علمی است و با مشارکت 130 دانشمند از 30 کشور جهان برگزار شد،

در صدد دمیدن روحی جدید به تمدن و شکوه اسلامی است و بالاترین مدال علم و فناوری در جهان اسلام به شمار می رود.

جایزه مصطفی صلی الله علیه و آله هر دو سال یک بار به محققان برجسته جهان اسلام اهدا می شود.

دکتر علی اکبر صالحی رئیس کمیته علمی جایزه مصطفی (ص) در گفت وگو با شبکه ی العالم گفت: امروز در حال اهدای جایزه پنجم هستیم، جایزه مصطفی توانست جایگاهی برجسته درمیان دانشمندان و پژوهشگران به دلیل اصول تعیین برندگان، پیدا کند.

برخی آن را با جایزه نوبل می سنجند و برخی دیگر آن را مظهر اعتماد به نفس و اتکا به خود می دانند که نیازی به مقایسه با هیچ جایزه ای ندارد.

جایزه مصطفی (ص) از بدو پیدایش در سال 2012 ،رمز شایستگی و تلاش برای تحکیم همکاری و همبستگی میان علمای جهان اسلام بوده است.

دکتر احمد حسن یکی از برندگان جایزه مصطفی از مصر گفت: هدف از این جایزه اتحاد جهان اسلام برای نشان دادن قدرت جهان اسلام در تحقیقات علمی و نوآوری است.

پروفسور سامیه خوری از لبنان جایزه مصطفی در حوزه علم و بیوتکنولوژی را به دلیل ابداع روش های جدید در درمان ام اس دریافت کرد.

وی در گفت وگو با شبکه العالم گفت: مهمترین مساله همکاری است و ما باید با همکاری توانمندی های عملی موجود در منطقه را برجسته کنیم.

ارزش این جایزه در تمامی شاخه ها 500000 دلار است و هدف آن معرفی پروژه ها و نوآوری های علمی و فنی برجسته جهان اسلام و تجلیل از صاحبان و متولیان آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها