گزارش العالم از رقابت توک توک پاکستانی با تاکسی آنلاین جهانی + ویدیو

چهارشنبه 12 مهر 1402 - 14:50

با ورود اوبر (تاکسی آنلاین در جهان) به پاکستان، یک رقیب محلی کوچک با ترکیبی از ایده‌های جدید و فناوری قدیمی توانست با وسیله نقلیه ارزان قیمت و سه چرخ توک توک، در مقابل این رقیب قدرتمند موفق عمل کرده و بخشی از بازار تاکسی پاکستان را در دست بگیرد.

العالم _ آسیا

به گزارش خبرنگار العالم در پاکستان، این رقیب محلی اوبر در پاکستان، از ایده ای جدید برای استفاده از «توک توک» (سه چرخ) در این کشور استفاده کرده است و با ارائه خدمات به ساکنان کم‌درآمد که به جای تاکسی با توک‌توک سفر می‌کنند، سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است.

مانند تمام رانندگان توک توک در پاکستان، عدیل احمد هر روز صبح را با تمیز کردن توک توک خود آغاز می کند، توک توکی که همانند فرزند از آن مراقبت می کند، زیرا منبع امرار معاش خانواده اش است.

او هر روز مشتریان خود را که از خانواده های کم درآمد و متوسط هستند، از میانه ترافیک شهر راولپندی عبور می دهد و به مقصد می رساند.

عدیل احمد به خبرنگار شبکه العالم گفت: من فارغ التحصیل رشته تاریخ هستم، اما بیکاری مرا به اینجا رساند و به عنوان یک شغل موقت شروع به کار کردم و اکنون پس از 14 سال کار در این حرفه احساس آرامش می کنم، زیرا حرفه خود را پیدا کردم و با خرید توک توک و سود حاصل از آن توانستم ازدواج کرده و چهار فرزند خود را بزرگ کنم.

"توک توک" یا آنچه در پاکستان به "رکشه" معروف است، به دلیل کرایه پایین و سرعت جابجایی در شلوغی شهرهای پرجمعیت، پرمصرف ترین وسیله حمل و نقل در این کشور است.

این وسیله با وجود امکانات ساده، هم برای رانندگان و هم برای مشتریان وسیله ای مهم محسوب می شود و در عین حال برای برخی هم وسیله تفریح و سرگرمی است.

سیستم توک توک به حالت سنتی آن باقی نمانده بلکه برخی از رانندگان با ایجاد برنامه هایی از طریق تلفن های هوشمند که مشتری را با راننده برای دریافت رزرو مرتبط می کند، در تبدیل آن به یک وسیله حمل و نقل مدرن موفق عمل کرده اند.

پربیننده ترین خبرها