غزه، قتلگاه اقتصاد رژیم صهیونیستی+ فیلم

چهارشنبه 17 آبان 1402 - 20:51

رژیم صهیونیستی با ادامه تجاوزگری خود به غزه با چالش‌های اقتصادی زیادی مواجه شده است و فعالیت ها در بخش گردشگری در ماه گذشته به دلیل شروع جنگ علیه غزه و لغو اکثر پروازها هفتاد و شش درصد کاهش یافته است. 

العالم - فلسطین

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در گزارش خود آورده است: وضعیت اقتصادی یکی از پنج چالش اصلی برای اسرائیل است زیرا با ادامه جنگ و مجبور شدن بیش از سیصد و شصت هزار نظامی ذخیره برای ترک مشاغل خود به منظور حضور در جنگ، احتمال سوق یافتن اقتصاد به سمت رکود وجود دارد.

وزارت دارایی رژیم اسرائیل خسارات مستقیم و غیرمستقیم اشغالگران از جنگ علیه غزه را پنجاه میلیارد دلار تخمین زده است.

برآورد این میزان هزینه که معادل ده درصد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی است، بر اساس احتمال ادامه جنگ برای هشت تا دوازده ماه آینده صورت گرفته است.

در همین راستا، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی از فروش هشت میلیارد و دویست میلیون دلار ارز در اکتبر گذشته خبر داد که این اولین بار است که بانک مرکزی این رژیم اقدام به فروش ارز می کند.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی یک ماه پیش و با آغاز جنگ علیه غزه برنامه ای به ارزش 30 میلیارد دلار را برای فروش ارز آغاز کرد تا از کاهش شدید نرخ ارز خود موسوم به "شیکل" جلوگیری کند.

علاوه بر این، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی ماه گذشته پیش‌بینی رشد خود را برای سال جاری و سال بعد از آن از سه درصد به دو سه دهم درصد به‌ دلیل پیامدهای جنگ علیه غزه کاهش داد.

فعالیت ها در بخش گردشگری در ماه گذشته به دلیل شروع جنگ علیه غزه و لغو اکثر پروازها هفتاد و شش درصد کاهش یافته است.

در گزارش وب‌سایت "Secret Flights" که پروازها را در سطح جهان زیر نظر دارد، آمده است که از زمان آغاز جنگ علیه غزه به‌طور متوسط ​پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل آویو ​هشتاد درصد کاهش داشته است.

براساس آمار این وب‌سایت، از زمان شروع تجاوزگری نظامی علیه غزه، روزانه حدود صد پرواز در فرودگاه بن گوریون فرود می‌آید و این درحالی است که این رقم در مدت زمان قبل از این تجاوزگری، 500 پرواز در روز بود.

پربیننده ترین خبرها