گزارش العالم از برپایی سمینار ایرانی روشنگری علیه جنایات رژیم صهیونیستی در قاهره

دوشنبه 29 آبان 1402 - 11:48

دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره به منظور حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و تبیین جوانب مختلف جنایات هولناک رژيم صهیونیستی علیه انسان های بی دفاع، سمیناری فرهنگی با مشارکت شمار زیادی از نویسندگان و چهره های سیاسی مصری و عرب برگزار کرد.

العالم-ایران

بنابر گزارش العالم در قاهره، دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر در سایه تحولات فلسطین و جنایات هولناک و بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه سمینار فرهنگی با محوریت تبیین جوانب نسل کشی صهیونیست ها و تاکید بر ضرورت اقدامات عربی و اسلامی برای مقابله با خودخواهی های آمریکا و جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فسلطین برگزار کرد.

زرین پور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مصر گفت: این سمینار از راهبردهای اسرائیل برای یهودی سازی تاریخ سخن به میان می آورد و ما باید مفهوم واقعی غصب و اشغالگری را درک کنیم؛ همچنین روشنفکران باید با جدیت تمام برای تبیین ماهیت تاریخ یهود و این که جایی برای آن در سرزمین فسلطین وجود ندارد، تلاش کنند.

آشنایی با فلسطین و تاریخ آن یکی از محورهای مهم این سمینار بود که تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این سمینار نیز در گفت و گو با العالم بر اهمیت آشنا کردن نسل های مختلف عربی و اسلامی در سراسر دنیا با مسئله فلسطین به منظور خنثی سازی هجمه و توطئه اسرائیل برای جعل تاریخ تاکید کردند.

محمد کمال سردبیر روزنامه الاخبار در این خصوص به العالم گفت: روشنگری درباره تاریخ و مسئله فلسطین امری سرنوشت ساز است زیرا این امر باعث زنده ماندن مسئله فلسطین می شود و بدون آگاهی بخشی و روشنگری واقعی؛ توطئه های اسرائيل در منطقه به نتیجه خواهد رسید.

در پایان این سمینار نمایشگاه تصاویر جنایات و کشتارهای رژ‌يم صهیونیستی علیه مردم غزه در چند هفته گذشته افتتاح شد و تصاویری مستند از تلاش صهیونیست ها برای نابودی هویت فلسطینی برخی اماکن و یهودی سازی آن به نمایش گذاشته شد.

پربیننده ترین خبرها