شیخ نعیم قاسم: کشورهای عربی تنها با ارسال غذا برای مردم غزه خود را معاف نکنند

شیخ نعیم قاسم: کشورهای عربی تنها با ارسال غذا برای مردم غزه خود را معاف نکنند
سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:33

معاون دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه مقاومت لبنان اطلاع یافته نیروهای فلسطینی قادرند مدت‌ها در برابر نیروهای اسرائیلی مقاومت کنند، گفت کشورهای عربی نباید فقط به ارسال غذا و تدارکات برای مردم غزه اکتفا کنند.

العالم - لبنان

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، ظهر امروز (سه‌شنبه)، در مراسم تقدیر از دانشجویان شهید شده در راه قدس در بیروت از اقدام نیروهای مسلح یمن در تصرف یک کشتی اسرائیلی تقدیر کرد.

ارتش یمن اخیرا و بعد از هشدار رسمی به تمام کشتی‌های اسرائیلی توانست کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را در دریای سرخ با تمام خدمه آن تحت کنترل خود درآورد و به بندر الحدیده در غرب یمن هدایت کند.

شیخ نعیم قاسم در این باره گفت: «آنچه یمنی‌ها انجام دادند، اقدامی شجاعانه بود که نشان داد امت [اسلامی] از ظرفیت‌های بالای ثمربخشی برخوردار است. کشتی‌ای که انصارالله بر آن مسلط شد، آغاز یک ضربه بسیار بزرگ است که اقتصاد اسرائیل را هدف قرار خواهد داد».

معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «یمنی‌ها مصمم هستند و از چیزی نمی‌ترسند. آن‌ها از سال ۲۰۱۵ پایدار بوده‌اند و مقاومت کردند».

او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به انتقاد از برخی کشورهای عربی پرداخت و اظهار داشت: «کشورهای عربی و اسلامی باید حتی شده اندک در آزار دادن دشمن سهیم شوند. اینکه کشورهای عربی غذا و آذوقه به مرم غزه بدهند تا خود را معاف کنند، کافی نیست!»

شیخ نعیم قاسم همچنین تاکید کرد پیروزی نیروهای مقاومت در شرایطی رقم می‌خورد که دشمن نتواند اهداف خود را محقق کند و تلاش دشمن برای نابودی حماس و مقاومت قابل تحقق نیست.

معاون دبیرکل حزب‌الله همچنین به ورود نیروهای اسرائیلی به نوار غزه اشاره کرد و گفت: «اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد مقاومت فلسطین قادر است مدت‌ مدیدی [در برابر] دشمن مقاومت کند».

شیخ نعیم قاسم در عین حال تاکید کرد: «جنگ علیه غزه را متوقف کنید به جای آنکه از ما بخواهید دامنه درگیری‌‌ها را گسترش ندهیم و جنگ تنها محدود به غزه باقی بماند».

پربیننده ترین خبرها