نتانیاهو توافق برای آزادی اسرا را «تصمیم سخت» توصیف کرد

نتانیاهو توافق برای آزادی اسرا را «تصمیم سخت» توصیف کرد
چهارشنبه 1 آذر 1402 - 00:13

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه بعد از برگزاری نشست کابینه جنگی توافق با حماس برای آزادی اسرا از غزه را «تصمیم سخت» توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از برگزاری نشست کابینه برای رایزنی درباره توافق آزادی اسرا گفت که تل‌آویو در برابر «تصمیم سختی» قرار گرفته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد که «گروگان‌ها» در چند مرحله آزاد خواهند شد و توافق اول، گام نخست از چند مرحله‌ای بود که در آینده اجرا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «جنگ ادامه دارد و تا زمانی که ما به تمامی اهدافمان دست پیدا کنیم ادامه خواهد داشت.»

رژیم اسرائیل بعد از عملیات ۷ اکتبر که گروه حماس از آن با عنوان «طوفان‌الاقصی» یاد می‌کند غزه را تحت محاصره کامل قرار داده و این منطقه را هدف بمباران‌های شدید قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی از چند هفته قبل حمله زمینی به غزه را آغاز کرده است.

اسرائیل هدف نهایی خود از این عملیات را نابودی کامل حماس اعلام کرده است. با وجود این، بسیاری از تحلیلگران حتی در داخل خود فلسطین اشغالی به توانایی تل‌آویو برای تحقق این هدف به دیده تردید می‌نگرند.

نتانیاهو که این روزها از سوی خویشاوندان اسرا به کم‌کاری برای آزادی این اسرا از دست حماس متهم شده در جلسه امروز کابینه همچنین گفت: «بازپس‌گیری گروگان‌ها مأموریتی مقدس است و من به آن متعهد هستم.»

کابینه نتانیاهو روز گذشته در بیت‌المقدس با خویشاوندان اسرا که برای نشان دادن اعتراض یک مسیر طولانی را پیموده بودند دیدار کردند.

روزنامه گاردین امروز سه‌شنبه گزارش داد که در این دیدار مشاجره‌هایی میان خانواده‌های اسرا و برخی از مقام‌های اسرائیلی اتفاق افتاده است.

مطابق این گزارش، خانواده اسرا با طرح برخی از سیاستمداران راست‌گرای افراطی در خصوص صدور حکم اعدام برای عده‌ای از فلسطینی‌ها مخالفت کرده و اعلام کردند که پیشبرد چنین طرحی ممکن است برای عزیزان آنها خطر جانی به همراه داشته باشد.

این دیدگاه با مخالفت برخی از مقام‌های اسرائیلی روبرو شد که معتقد بودند افزایش فشار نظامی بر حماس می‌تواند باعث تسهیل توافق برای آزادی اسرا شود و در مقاطعی به درگیری لفظی میان خانواده اسرا و این مقام‌ها منجر شد.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بهبود شرایط توافق برای آزادی اسرا کمک کرده است.

او تصریح کرد: «من خواستار مشارکت بایدن برای بهتر شدن شرایط این توافق شدم و همین اتفاق هم رخ داد.»

آمریکا و متحدان این کشور از عملیات رژیم اسرائیل در غزه، علی‌رغم منجر شدن آن به تلفات بالای غیرنظامیان و بروز فاجعه انسانی در این منطقه حمایت کامل کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها