تقلای رژیم صهیونیستی برای ممانعت از بازگشت آوارگان به خانه هایشان؛

گزارش العالم از شلیک صهیونیست ها به فلسطینیان در روز آتش بس +فیلم

جمعه 3 آذر 1402 - 14:47

نظامیان رژیم اشغالگر به رغم آغاز اجرای آتش بس، فلسطینی هایی را که قصد بازگشت به خانه های خود را داشتند زیر آتش گرفته و دو نفر از آنها را مجروح کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با فروریختن اطلاعیه های تهدید آمیز در میان مردمی که در حال بازگشت به غزه بودند، در صدد برآمده در مسیر بازگشت آنها اختلال ایجاد کنند.

بنابر این گزارش،‌نظامیان رژیم اشغالگر به رغم آغاز اجرای آتش بس، فلسطینی هایی را که قصد بازگشت به خانه های خود را داشتند زیر آتش گرفته و دو نفر از آنها را مجروح کردند.
خبرنگار العالم همچنین از شهادت یکی از نزدیکان خود در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر داد.

این در حالی است که بر اساس آتش‌بس ۴ روزه قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود.

در طول ۴ روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در مقابل هر اسیر اسرائیلی، ۳ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می شوند.

قرار است روزانه ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه ارسال شود.

اسراء البحیصی در این گزارش تصریح کرد که رژیم اشغالگر تانک های خود را ابتدا در پارک النور در غزه بین صلاح الدین و خیابان البحر مستقر کرد و سپس آنها را از این منطقه که محل عبور مردم در بازگشت به غزه است، عقب کشید.
آتش بس موقت برای تبادل اسرا و ارسال کمک های انسانی در حالی از صبح امروز (جمعه)‌آغاز شده است که رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی اما سرانجام بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، تنها دستاوردش کشتار بیش از 14 هزار فلسطینی شامل زنان و کودکان و بمباران و تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها است.

پربیننده ترین خبرها