اولین تصاویر ماهواره جاسوسی کره شمالی در اختیار کیم جونگ اون قرار گرفت

اولین تصاویر ماهواره جاسوسی کره شمالی در اختیار کیم جونگ اون قرار گرفت
شنبه 4 آذر 1402 - 05:21

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تصاویر تازه‌ای را که ماهواره جاسوسی جدید این کشور از «مناطق اصلی هدف» از جمله پایتخت کره جنوبی و شهرهای میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا گرفته است، بررسی کرد.

العالم - آسیا

به گزارش رویترز، این ماهواره همچنین تصاویری از برخی مناطق داخلی کره شمالی برداشته است و کیم روز جمعه در بازدید از مرکز کنترل «اداره ملی فناوری هوافضای» این کشور این تصاویر را مشاهده کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت که ماهواره جدید این کشور روز جمعه از فراز شبه‌جزیره کره عبور کرد و تصاویری از سئول، موکپو، کونسان، پائونتائک و اوسان که میزبان پایگاه‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا هستند، برداشت.

این خبرگزاری اعلام کرد که ماموریت این ماهواره در روز شنبه نیز ادامه پیدا می‌کند.

کره شمالی روز سه شنبه یک ماهواره شناسایی نظامی را با موفقیت پرتاب و اعلام کرد که قصد دارد چندین ماهواره دیگر را در فاصله زمانی کوتاه به فضا پرتاب کند.

پس از این اقدام پیونگ یانگ، کره جنوبی توافقنامه نظامی بین دو کره را که در سال ۲۰۱۸ و با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره به امضا رسیده بود را به حالت تعلیق درآورد.

به دنبال آن، خبرگزاری کره شمالی به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ همه اقدامات نظامی را که طبق توافقنامه نظامی ۲۰۱۸ متوقف کرده بود، از سر خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها