گزارش العالم؛

آزاده فلسطینی از خاطرات تلخ خود در زندان‌های اشغالگران می گوید!

دوشنبه 6 آذر 1402 - 21:38

یوسف برقان، اسیر آزادشده فلسطینی، گوشه‌ای از ستم زندانبانان اسرائیلی علیه اسیران فلسطینی را برای شبکه العالم روایت کرد.

العالم _ فلسطین

برقان در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم در کرانه باختری اشغالی با نشان دادن زخم‌هایی که روی صورتش است، گفت: زخم‌هایی که در صورت من می بینید، مربوط به زمانی است که یک واحد سرکوب وارد سلول ما شد. آنها درها را بستند و ما را به باد کتک گرفتند به گونه ای که بینی من شکست و صورتم زخم شد. برخی از اسرا نیز از ناحیه پا یا دست یا سر دچار شکستگی و خونریزی شدند.

وی افزود: هنگامی که پزشک می‌آمد تا به سلول‌ها سر بزند، به او می گفتیم که چه بر سر ما آورده‌اند. هرچند که توجهی نمی کردند و درمانی روی ما صورت نمی‌گرفت.

اسیران فلسطینی که براساس توافق اخیر آزاد شده اند، همگی تاکید می کنند که رفتار زندانبانان اسرائیلی با اسیران فلسطینی پس از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر، بسیار بدتر و خشن‌تر شد به گونه‌ای که برخی اسیران بر اثر ضرب و جرح به شهادت رسیدند.

در مقابل اسرائیلی‌هایی که در پی توافق اخیر آزاد شده اند، از رفتار خوب و انسانی نیروهای فلسطینی سخن گفته اند و اینکه به هیچ وجه مورد ضرب و جرح یا توهین قرار نگرفته‌اند. شبکه 13 اسرائیل در گزارشی از وضعیت خوب اسیران آزاد شده اسرائیلی در غزه تأکید کرد که آنها مورد آزار و اذیت قرار نگرفته اند، بلکه نیروهای فلسطینی با دادن دارو و غذا، با آنها رفتاری انسانی داشته و به آنان اجازه داده‌اند به رادیو گوش دهند.

پربیننده ترین خبرها