هاآرتص: اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته‌اند

هاآرتص: اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته‌اند
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 05:57

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" بامداد چهارشنبه از کاهش محبوبیت بنیامین نتانیاهو گزارش داد و نوشت : اسرائیلی‌ ها از نتانیاهو خسته هستند، اما وی به حکومت چسبیده و آن را رها نمی‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

هاآرتص در ادامه گزارش خود نوشت: نتانیاهو اسرائیل را در زمان جنگ دچار اختلاف کرده و اتحاد و ائتلاف با آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

اشاره این رسانه به اظهارات اخیر بایدن درخصوص رژیم صهیونیستی است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اذعان کرد که رژیم اسرائیل به دلیل بمباران بی رویه و گسترده به نوار غزه و کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی در حال از دست دادن حمایت جامعه بین المللی است.

وی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور کاندیدا شده است، در یک رویداد جمع آوری کمک های مالی در واشنگتن گفت: «آنها در حال از دست دادن این حمایت هستند.»

او افزود: نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت و تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.

بایدن اظهار کرد: کابینه کنونی، افراطی ترین کابینه است و راه حل دو کشوری را نمی خواهد. نتانیاهو نمی تواند در آینده به تشکیل دولت فلسطین نه بگوید. نتانیاهو باید تصمیم سختی بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا در طول چندین دهه فعالیت سیاسی خود بارها این ادعا را بیان کرده است، اما این بار، اظهارات وی انتقادات تند از جمله برخی از ترقی خواهان یهودی آمریکایی را برانگیخت. منتقدان خاطرنشان کردند که آمریکا خانه میلیون ها یهودی است که امنیت آنها باید بر عهده دولت آمریکا باشد نه یک کشور دولت خارجی.

در بخش دیگری از گزارش هاآرتص آمده که اسرائیل در شرایط جنگی است و نتانیاهو مبارزه برای انتخاب دوباره خود را کلید زده است.

این روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی در پایان نوشت: نتانیاهو پس از کاهش محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها، امیدوار است که بتواند شوک اسرائیلی‌ها و خشم آنها را برای تأمین نیازهای انتخاباتی‌اش به کار گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها