خبرنگار العالم گزارش داد:

اتفاقی نادر برای مادر فلسطینی در میان حملات وحشیانه علیه غزه + فیلم

پنج‌شنبه 7 دی 1402 - 17:41

شرایط انسانی بسیار ناگوار نوار غزه در سایه بمباران های ارتش رژیم صهیونیستی رنج و مشقت ماداران باردار فلسطینی را دوچندان کرده است و آنها با به دنیا آمدن نوزادان خود، تلاش می‌کنند تا چتری برای آنها در برابر گرسنگی، سرما و بمباران شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

"ایمان المصری" از جمله مادران فلسطینی است که به تازگی از طریق سزارین، چهار قلو به دنیا آورده و مبارزه جدیدی را برای محافظت از فرزندانش در برابر گرسنگی، سرما، بمباران و محاصره مداوم این منطقه آغاز کرده است.

"ایمان" درحالی که چهارقلوهای خود را در ماه ششم باردار بود، با سه فرزند خردسالش از خانه اش در شهر بیت حانون در شمال نوار غزه آوار شد و مجبور شد تا پنج کیلومتر راه را پای پیاده پیموده و خود را به اردوگاه جبالیا در شمال شرقی نوار غزه برساند. او سپس با خانواده اش به مدرسه ای در غرب شهر دیرالبلح نقل مکان کرد.

حال روز این مادر فلسطینی و خانواده اش، حال روز معمول هزاران فلسطینی است که به دلیل حمله تجاوزگرانه رژیم اسرائیل به نوار غزه به اجبار از خانه های خود آواره شده اند.

"ایمان" قبل از ورود به ماه نهم بارداری در بیمارستانی در اردوگاه النصیرت سزارین شد و به دلیل ازدحام بیش از حد در بیمارستان مجبور شد تا قبل از بهبودی با سه نوزادش به نام های "یاسر"، "تیا" و "لین" آنجا را ترک کند و چهارمین نوزادش به نام "محمد" را که هنوز نیاز به مراقبت پزشکی دارد در بخش کودکان بیمارستان نگه دارد.

این مادر فلسطینی در میان رنج انتظار پیوستن چهارمین نوزادش به خود، در مدرسه ای که آوارگان فلسطینی در آن به سرمی برند، زندگی می گذراند.

"ایمان" در سایه بمباران مداوم اسرائیل و خطرات ناشی از آن، بدنبال مهیا کردن شرایطی بهتر برای کودکان خود است اما شاید نتواند ساده ترین نیازهای زندگی مانند غذا، آب و وسایل بهداشتی را تامین کند.

پدر این خانواده نیز حال و روز پدر بهتری ندارد و در سایه بمباران وحشیانه و کمبود شدید مواد غذایی و بهداشتی، در تامین نیازهای کودکان و خانواده اش احساس ناتوانی می کند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" اعلام کرده که حدود یک میلیون کودک به اجبار از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

به گفته این سازمان، محدودیت‌ها و چالش‌ها در ارسال کمک‌های حیاتی به نوار، حکم مرگ و اعدام برای کودکان را دارد.

یونیسف تاکید کرده است که نوار غزه خطرناک‌ترین مکان در جهان برای زندگی کودکان است.

پربیننده ترین خبرها