عملیات طوفان الاقصی

لحظه به لحظه با نود و پنجمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با نود و پنجمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
سه شنبه 19 دی 1402 - 08:27

حملات گسترده هوایی، زمینی و دریایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه برای نود و پنجمین روز ادامه دارد و این رژیم همچنان به کشتار مردم بی دفاع فلسطین می پردازد.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای اشغالگر صهیونیستی با ادامه حملات ددمنشانه خود به باریکه غزه ، این منطقه را به ویرانه ای تبدیل کرده اند.

بر اساس آمارهای غیرنهائی ، شمار شهدا در باریکه غزه از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته به ۲۳ هزار و ۸۴ نفر رسیده و شمار زخمی ها حدود ۵۹ هزار نفر اعلام شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه بر لزوم گشایش گذرگاه رفح و اقدام فوری برای انتقال ۶ هزار مجروح به خارج از منطقه برای درمان با توجه به فاجمعه انسانی در این منطقه تاکید کرده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از نود و پنجمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:44 |حسین الموسوی سخنگوی رسانه ای جنبش النجبای عراق در گفت وگو با شبکه خبری العالم از زوایای پنهان توطئه آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه پرده برداشت.

22:30 | ابوعبیده سخنگوی قسام:رزمندگان قسام در هفته گذشته توانستند 42 خودروی نظامی دشمن صهیونیستی را به طور کامل منهدم کرده یا خساراتی به آن وارد کنند.

- نان 22 سرباز صهیونیست را از فاصله صفر هدف قرار دادند، این رزمندگان ده‌ها نفر از نیروهای دشمن را در 52 ماموریت نظامی به هلاکت رسانده یا زخمی کردند. در این عملیات نظامیان متجاوز با خمپاره و راکت ضد نفر و تیربار هدف گرفته شدند.

- در این مدت مبارزان قسام یک خانه و 4 ورودی تونل و یک میدان مین را در حالی که نظامیان دشمن در آنجا موضع گرفته بودند، منفجر کردند و یک موشک زمین به هوا به طرف یک بالگرد صهیونیستی در آسمان غزه شلیک کردند.

- رزمندگان قسام یک پهپاد هرمس 900 را سرنگون کرده و یک پهپاد اسکای لارک و دو کوادکوپتر را به غنیمت گرفتند.

- آنان مواضع دشمن در محورهای نبرد را با خمپاره و موشک های کوتاه برد هدف قرار داده و تل آویو و اطراف آن را به طور گسترده موشک باران کردند.

21:28 | گردان‌های قسام تصاویری از حمله مبارزان قسام به نیروهای پیاده نظام ارتش اشغالگر در محله الزیتون و کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیست و منفجر کردن یک خودروی زرهی با "RBG" منتشر کرد.

1

20:40 | تصاویری از حمله مبارزان سرایا القدس به نیروهای ارتش اشغالگر در خانیونس؛ پیش از این سخنگوی گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی از حمله مبارزان مقاومت به نظامیان صهونیست که در یکی از منازل در محورهای نبرد در خانیونس موضع گرفته بودند، خبر داد.

1

19:49 | از اهمیت عملیات حزب‌الله در پایگاه اسرائیلی «دادو» چه می‌دانید؟

- حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به جنایت ترور شهیدان صالح العاروری و وسام الطویل، پایگاه «دادو» در شهر اشغالی صفد را هدف حمله با چند پهپاد انفجاری قرار داده است.

18:50 | رسانه‌های اسرائیلی: تحقیقات اولیه ارتش نشان می‌دهد که علت انفجار کامیون حامل مهمات، شلیک گلوله از یک تانک اسرائیلی بوده است.

18:50 | تصاویری از ویرانی به‌جا مانده از حملات ارتش اشغالگر به «مدرسه فلسطین» در شمال باریکه غزه

1

17:51 | به رغم برف و سرمای شديد.. راهپیمایی گسترده در اسلو پایتخت نروژ برای اعلام همبستگی با غزه

1

17:39 | خبرنگار العالم از «خربه سلم» زادگاه شهید وسام الطویل از فرماندهان برجسته حزب الله گزارش داد که جمعیت عظیمی برای حضور در مراسم تشییع و وداع با این شهید بزرگوار تجمع کردند.

- خبرنگار ما از ورود پیکر شهید به شهرک خربة سلم خبر داد و تاکید کرد که جمعیت زیادی از سراسر لبنان برای شرکت در آخرین وداع با شهید وسام الطویل تجمع کردند. همچنین در این مراسم جمعی از مبارزان سوگند وفاداری و بیعت با خون فرمانده شهید و دیگر شهدای نبرد طوفان الاقص خواهند خورد.

1

17:18 | این هفته، دیوان دادگستری بین‌المللی جلساتی را برای بررسی پرونده‌ای که توسط آفریقای جنوبی مطرح شده است، برگزار خواهد کرد. پرونده مذکور رژیم اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه متهم می‌کند و خواستار توقف فوری جنگ و عملیات نظامی علیه فلسطینیان شده است.

16:32 | مراسم تشییع پیکر «وسام حسن طویل» معروف به «حاج جواد» فرمانده سرشناس مقاومت اسلامی لبنان در زادگاهش در شهرک «خربه سلم» در جنوب لبنان درحال برگزاری است.

- ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در حمله پهپادی به یک خودرو در جنوب لبنان، این فرمانده مجاهد را به شهادت رساند.

1

16:11 | رسانه های اسرائیلی تاکید کردند که بر اثر انفجار کامیون حامل مواد منفجره در شب گذشته که در مسیر خود برای انهدام تونل های غزه بود، 6 سرباز کشته شدند.

- طبق این گزارش، 30 افسر و سرباز در انفجار کامیون حامل مواد منفجره زخمی شدند و 6 سرباز دیگر کشته شدند.

14:58 | وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به ۲۳ هزار و ۲۱۰ نفر خبر داد . وزارت بهداشت غزه ، شمار مجروحان را نیز ۵۹ هزار و ۱۶۷ نفر اعلام کرد.

14:56 | ۴ نظامی صهیونیست در شرق اردوگاه البریج در مرکز باریکه غزه ، هدف گلوله تک تیراندازان قسام قرار گرفتند.

14:51 | مقاومت اسلامی از شهادت یکی دیگر از رزمندگان خود به نام عیسی علی نور الدین «علی نجمه » از اهالی برج قلاویه جنوبی خبر داد.

13:27 | وزارت بهداشت غزه : رژیم اشغالگر 12 کشتار را علیه خانواده های ساکن باریکه در باریکه غزه مرتکب شد که بر اثر آن،‌ 126 نفر شهید و 241 زخمی شدند و این آمار فقط متعلق به شهدا و مجروحانی است که در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان منتقل شده اند. هنوز تعدادی از قربانیان زیر آوار و در راهها هستند و تیم های امداد و نجات نتوانسته اند که خود را به آنان برسانند.

- شمار حملات به غزه از هفتم اکتبر ، به 23 هزار و 210 نفر و شمار مجروحان به 59 هزار و 167 نفر رسیده است.

13:20 | جنگنده های رژیم اشغالگر برج الفرا بلندترین برج مسکونی 16 طبقه در مرکز خان یونس را بمباران و تخریب کردند.

13:18 | حزب الله در پاسخ به ترور صالح العاروری و فرمانده ارشد خود وسام الطویل ،‌ مقر فرماندهی منطقه شمالی وابسته به اشغالگران را در صفد هدف قرار داد.

12:56 | ویدئویی از آتش سوزی در یک پایگاه نظامی اسرائیلی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.کاربران احتمال داده اند که این حریق ناشی از حمله موشکی یا پهبادی باشد.

1

12:42 | فیلمی از شنیده شدن صدای تیراندازی و حملات شدید در داخل اردوگاه بلاطه در شرق نابلس

1

14:41 | حرکت خودروهای نظامیان صهیونیست و بولدوزر نظامی به سمت اردوگاه بلاطه در شرق نابلس

1

12:37 | از سرگیری درگیری های مسلحانه در داخل اردوگاه بلاطه در شرق نابلس

1

11:47 | سقوط یک هواپیمای جاسوسی رژیم اشغالگر بر روی ساختمانی در غرب غزه

11:28 | آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیش از ترک عربستان به مقصد تل آویو اعلام کرد که اسرائیل و لبنان تمایلی به گسترش دامنه جنگ ندارند و موضع ریاض در قبال عادی سازی با اسرائیل منوط به تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.

11:20 | شعر و آوازخوانی دختربچه فلسطینی درباره وطن از یک مرکز اسکان آوارگان در غزه

1

11:06 | تازه ترین تحولات باریکه غزه :

- ادامه حملات هوایی شدید رژیم اشغالگر به مرکز و جنوب شهر خان یونس همزمان با بمباران توپخانه ای و شلیک گلوله تانک ها

- گردان های قدس - گردان طولکرم از درگیری نیروهای خود با نیروهای اشغالگر در مناطق الشهدا، الغانم ، المدارس و خیابان السکه و زخمی شدن برخی دیگر و تخریب برخی از خودروهایی که به اردوگاه طولکرم و نور شمس یورش برده بودند، خبر داد.

- ادامه حملات خشونت بار به خان یونس

- درگیری های میان نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر در اردوگاه بلاطه

- حمله نیروهای اشغالگر به روستای حوسان و بازداشت برخی از اهالی

11:00 | نظامیان رژیم اشغالگر بامداد امروز به خودروی یک شهروند فلسطینی پس از حمله به منزلش در منطقه حبله در جنوب قلقیلیه در کرانه باختری خسارت وارد کردند.

10:54 | رایدر طی نشست خبری در پنتاگون با بهانه قرار دادن داعش، توضیح داد: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عقب‌نشینی وجود ندارد که من از آن مطلع باشم. ما به تمرکز روی شکست دادن داعش ادامه می‌دهیم».

10:40 | اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی که توسط اشغالگران محاصره شده و جلوگیری از ورود هزاران فلسطینی به این مکان مقدس

1

10:38 | سخنان جانسوز خلود الدحدوح درباره حمزه برادرش که در بمباران باریکه غزه به شهادت رسید :‌ حمزه رفت ، شهید شد ، ما خیلی ناراحت هستیم ، خدا ما را کمک کند تا بتوانیم غم از دست دادن او را تحمل کنیم

1

10:37 | با شهادت علی ابو عجوه، نوه شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس و حمزه الدحدوح، فرزند وائل الدحدوح، خبرنگار فلسطینی و همکارش مصطفی ثریا، شمار شهدای خبرنگار در غزه از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه پس از عملیات طوفان الاقصی به ۱۱۰ نفر رسید.

1

10:24 | 5 کودک بدون آب و غذا به همراه مادر شهیدشان در محاصره اسرائیلی ها در مدرسه ای در خان یونس قرار دارند.

1

10:21 | سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر : وارد درگیری های شدید و ترکیبی در منطقه میانه شده ایم .. جنگ در سال ۲۰۲۴ به شکل های مختلف ادامه خواهد یافت.

09:32 | ارتش رژیم اشغالگر به کشته شدن ۴ نفر از سربازان و افسران خود در درگیری های جنوب باریکه غزه ، اقرار کرد.

09:17 | سه حمله به شهرک کفر کلا در بخش شرقی جنوب لبنان

1

09:08 | در بمباران یک منزل مسکونی توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه ، یک نفر شهید و چند نفر زخمی شدند.

07:45 | ادامه حملات هوایی و توپخانه ای رژیم اشغالگر به دیر البلح در مرکز باریکه غزه

دیرالبلح

زخمی شدن جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران در رام الله

رام الله

در حال بروزرسانی ...

پربیننده ترین خبرها