رسوایی دیگری برای آمریکا؛ جاسوسی واشنگتن برای رژیم صهیونیستی

رسوایی دیگری برای آمریکا؛ جاسوسی واشنگتن برای رژیم صهیونیستی
شنبه 23 دی 1402 - 03:16

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد، نوشت که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) یک کار گروه جدید تشکیل داده که به واسطه آن اطلاعاتی درباره رهبران حماس و همچنین مکان اسیران اسرائیلی در غزه را کشف و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

العالم - آمریکا

نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی گفت که واشنگتن با افزایش پروازهای پهپادی و شناسایی بر فراز غزه، جمع آوری اطلاعات درباره رهبران حماس را تشدید کرده است.

همچنین بنا بر این گزارش، ایالات متحده تلاش‌های خود را برای رهگیری ارتباط‌های بین رهبران حماس افزایش داده است.

این گزارش می‌افزاید: در پی حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) یک گروه امنیتی ضربتی و فوری را برای جمع آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و ارائه آن به فرماندهان ارتش تل آویو تشکیل داده است.

بنا بر این گزارش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از ۷ اکتبر یادداشتی به سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا فرستاده و دستور داده است که یک کارگروه برای گردآوری اطلاعات درباره رهبران حماس تشکیل دهند.

به نوشته نیویورک تایمز، تشکیل این گروه برای گردآوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس بیانگر اولویت کاخ سفید در مورد گردآوری اطلاعات در این زمینه است.

بنا بر این گزارش، در عین حال مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که واشنگتن اطلاعات رهگیری برای حمله به صالح العاروری (معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی) در حومه بیروت را به ارتش تل آویو ارائه نکرده است.

این گزارش می‌افزاید: همچنین مداخله نظامی گسترده آمریکا در یمن باعث تقویت این دیدگاه در افکار عمومی جهانی شده است که واشنگتن به صورت مستقیم از جانب (رژیم) اسرائیل در جنگ منطقه‌ای عمل می‌کند.

رسانه‌های خبری پیشتر نیز از کمک جاسوسی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای بمباران غزه پرده برداشته بودند.

رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند که هواپیماهای جاسوسی آمریکا مستقر در پایگاه نظامی انگلیس (آکروتیری) در قبرس با پرواز بر فراز لبنان و غزه اطلاعات دریافت شده را در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌دهند.

یک مقام انگلیسی که نخواست نامش فاش شود در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که داده‌های اطلاعاتی به حکومت‌های ثالث انتقال یافته است.

بر اساس اعلام این مقام انگلیسی، پایگاه نظامی انگلیس در قبرس (آکروتیری) به مرکزی برای حمایت نظامی بین‌المللی از حملات رژیم اسرائیل در بمباران غزه تبدیل شده است.

این مقام انگلیسی افزود: حساسیت‌هایی با دولت قبرس در مورد استفاده از پایگاه انگلیس برای ماموریت‌های جاسوسی آمریکا وجود دارد.

وزارت دفاع انگلیس نیز از شفاف سازی در مورد اینکه آیا اطلاعات جمع آوری شده از قبرس با رژیم اسرائیل به اشتراک گذاشته می‌شود یا خیر، خودداری کرده است.

آرسین تاتار رئیس جمهور ترک قبرس شمالی گفت: اگر ادعاها مبنی بر استفاده انگلیس از پایگاه‌های خود در قبرس به عنوان مجرای انتقال تسلیحات به اسرائیل صحت داشته باشد، مورد استقبال ما قرار نخواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها