یمن حمله به یک کشتی آمریکایی دیگر را تایید کرد

یمن حمله به یک کشتی آمریکایی دیگر را تایید کرد
جمعه 29 دی 1402 - 02:32

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به یک کشتی آمریکایی دیگر در نزدیکی خلیج عدن خبر داد.

العالم -یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد جمعه اعلام کرد نیروهای ارتش یمن یک کشتی آمریکایی دیگر را در نزدیکی خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

به گفته یحیی سریع، کشتی آمریکایی «کیم رنجر» با موشک مناسب هدف قرار گرفته و موشک‌ها به هدف اصابت کرده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با الجزیره تأیید کرد که کشتی حامل مواد شیمیایی به وسیله یمنی‌ها هدف قرار گرفته است.

این مقام آمریکایی مدعی شده که این حمله خسارت یا تلفاتی بر جای نگذاشته است و در حال ادامه مسیر خود در خلیج عدن است.

یحیی سریع در واقع خبری که پیش از این شبکه خبری الجزیره گزارش داده بود را تأیید کرده است. شامگاه پنجشنبه شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمن خبر داد که نیروهای انصارالله، یک کشتی متعلق به آمریکا را در نزدیکی سواحل «المکلا» در شرق این کشور هدف قرار داده‌اند.

ساعتی قبل‌تر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم اعتراف به ناکارآمد بودن حملات کشورش علیه انصارالله یمن گفت که این حملات ادامه خواهد یافت.

یک خبرنگار از بایدن پرسید: «آیا حملات علیه حوثی‌ها در یمن کارآمدند؟»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ گفت: «وقتی شما می‌گویید که آنها کارآمدند [این سوال پیش می‌آید] که آیا آنها حوثی‌ها را متوقف می‌کنند؟ خیر! اما آیا ادامه خواهند یافت؟ بله.»

آمریکا و انگلیس بامداد پنجشنبه چهارمین دور حملات خود علیه مواضع انصارالله یمن را انجام دادند. چند شهر و مناطق مختلف یمن مورد حمله ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

شبکه «المسیره» درباره جزئیات این عملیات گزارش داد که حملات آمریکایی-انگلیسی از استان‌های الحدیده و ذمار آغاز شده و سپس به استان‌های صعده، تعز و البیضاء گسترش یافت.

پیش از آن سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروی دریایی این کشور، با تعدادی موشک به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله و آن را مورد اصابت دقیق قرار داد.

این حملات از هفته گذشته آغاز شده‌اند. آمریکا در نخستین روز حمله که بامداد جمعه هفته گذشته اتفاق افتاد مدعی شده بود سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن را هدف قرار داده است.

بلافاصله بعد از آن حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند.

گروههای فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین این حملات را محکوم کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها