حمله دوباره آمریکا به خاک یمن

حمله دوباره آمریکا به خاک یمن
شنبه 7 بهمن 1402 - 07:59

فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه اعلام کرد که حمله‌ای به یک محل پرتاب موشک متعلق به انصارالله یمن انجام داده است.

العالم ـ یمن

بنابر این گزارش، سنتکام در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: حدود ساعت ۳:۴۵ دقیقه صبح ۲۷ ژانویه (۷ بهمن به وقت صنعا) نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا حمله‌ای هوایی علیه یک موشک ضدکشتی حوثی‌ها (انصارالله) که به طرف دریای سرخ نشانه گیری شده و آماده پرتاب بود، انجام دادند.

این بیانیه می افزاید، نیروهای آمریکایی این موشک را «تهدیدی آنی» برای کشتی‌های تجاری و ناوهای آمریکایی در منطقه قلمداد کردند.

صنعا، حملات آمریکا‌-انگلیس را تلاشی برای منصرف کردن یمن از حمایت از غزه و جلوگیری از عملیات دریایی آن می‌داند که به گفته محمدعلی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی محقق نشده و نخواهد شد.

یمن پیش از این به آمریکا هشدار داده بود که به تجاوزگری و حملات این کشور پاسخ خواهد داد. در همین ارتباط ارتش یمن شامگاه چهارشنبه (4 بهمن ماه) با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرده بود که نیروهای مسلح این کشور با تعدادی ناوشکن و ناو جنگی آمریکا در خلیج عدن و تنگه باب المندب درگیر شده و ناو جنگی این کشور را مستقیما هدف قرار دادند.

یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه اعلام کرد: روز چهارشنبه در پی حمایت آمریکا از دو کشتی تجاری این کشور، با ناوشکن‌ها و ناوهای جنگی واشنگتن در خلیج عدن و باب المندب درگیر شدیم.

وی افزود: در نتیجه این درگیری، یک ناو جنگی آمریکا مستقیما هدف قرار گرفت و دو کشتی تجاری از منطقه دور شدند.

آمریکا و انگلیس از بامداد ۲۱ دی‌ماه به دنبال قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

حملات آمریکا علیه یمن در حالی است که پیشتر «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده صنعاء در سخنانی تاکید کرده بود که یمن اجازه نقض حاکمیت خود را نخواهد داد. یمن در مقابل هر تجاوزی که در معرض آن باشد، بیکار نخواهد نشست و دست به اقدام خواهد زد.

این مقام ارشد انصارالله افزود که یمن در حمایت از مردم غزه و فلسطین، کشتی‌های اسراییلی و به مقصد بنادر اشغالی را هدف قرار خواهد داد تا حملات علیه غزه متوقف شود.

سخنگوی انصارالله همچنین از همه کشورها خواست که خود را قربانی فریبکاری آمریکا نکنند. وی تاکید کرد که واشنگتن نباید از مسؤولیت خود در قبال توقف حملات به غزه شانه خالی کند.

پربیننده ترین خبرها