روایت تلخ مادر فلسطینی از کوچ اجباری با پای پیاده و عبور از میان جنازه ها در ساحل غزه+ویدیو

شنبه 14 بهمن 1402 - 16:26

یک مادر فلسطینی روایتی از رنج مردم شهر غزه و شرایط سختی که خود و فرزندانش به دنبال اجبار نظامیان صهیونیست به کوچ از محل زندگی با پای و پیاده بیان کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

ام ریاض در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم اظهار داشت: آنها به دنبال قرار گرفتن در محاصره از سوی تانک‌های رژیم اشغالگر، به مدت یک هفته بدون غذا و آب در اتاق خواب خانه خود با ترس و وحشت پنهان شده بودند.

این شهروند فلسطینی گفت: اشغالگران مردان و جوانان را دستگیر و برهنه کرده و زنان و کودکان اعم از فلج، سالخورده و... را بیرون راندند. نظامیان بعد از کارگذاشتن مواد منفجره در ساختمان و مقابل دیدگان همگان، بیماران را مجبور کردند که شبانه به سمت گذرگاه رفح بروند و به دروغ گفتند که صلیب سرخ در آنجا منتظر آنهاست.

وی بیان کرد که تانک‌های رژیم اشغالی در حالی که لوله های خود را پیوسته به سمت آوارگان نشانه رفته بودند، آنها را مجبور کردند به سمت ساحل بروند.

این شهروند فلسطینی گفت: «یک زن مسن از بستگانش به علت ضعف و ناتوانی نتوانست مسیر پیاده را ادامه دهد و بدون اینکه آنها متوجه شوند شهادت را گفته، از همراهان خود خداحافظی کرد و هیچ کس نمی داند چه بر سر او آمده است.»

ام ریاض توضیح داد که نظامیان اشغالگر به آوارگان اجازه ندادند چیزی از داخل ساختمان بردارند و همراه خود ببرند، بنابراین پسر خردسالش بالاجبار با پای برهنه تمام راه را طی کرده است. بچه‌ها قادر به راه رفتن در آب و گل نبودند و اجساد پراکنده در ساحل طی مسیر را برای آنها سخت تر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها