تحول در سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی

چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 21:14

سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی به یکی از ارکان سینمای اخلاق‌مدار در جهان تبدیل شد.

العالم – ایران

سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی به یکی از ارکان سینمای اخلاق‌مدار در جهان تبدیل شد و بر ارزش‌های اجتماعی تکیه کرد.

بهروز افخمی کارگردان ایرانی در گفتگو با العالم گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب دوره های مختلفی دارد و به خاطر حضور هنرمندان جوان که وارد سینما شدند به بازارهای بین المللی راه یافت.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل مجموعه‌های سینمایی نیز به خبرنگار العالم گفت: سینمای ایران با گذشت چهل و پنج سال از انقلاب رشد بسیار خوبی داشته است و شاهد حضور نسل‌های مختلف فیلم‌سازان بوده‌ایم که توانسته‌اند جوایزی را از جشنواره‌های بین‌المللی کسب کنند. و در زمینه تولید سینمایی توانسته ایم رتبه دوازدهم را در سطح جهانی کسب کنیم و از نظر جوایز بین المللی جزو ده کشور برتر دنیا هستیم.

یکی از ویژگی های سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی، توجه به موضوعات تاریخی و مذهبی است، مانند فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم که در آن تکنیک های شگفت انگیزی به کار گرفته شده است و مستندی درخشان از زندگی پیامبر اکرم(ص) است که مجید مجیدی در سال 1394 آن را کارگردانی نمود یا فیلم های مریم مقدس، سلیمان نبی و یوسف صدیق که توانستند به بازارهای جهانی راه یابند، همچنین سینمای ایران فرصتی برای جوانان و زنان برای مشارکت در فرآیند تولید سینمایی ایجاد نموده است.

امیر یل ارجمند بازیگر ایرانی نیز به خبرنگار العالم گفت: پس از انقلاب اسلامی شاهد حضور هنرمندان متفکری در هنر ایران بودیم که توانستند تحولی اساسی در سینمای ایران ایجاد کنند، سینمایی که علاوه بر زیبایی، دارای تفکر و تحلیل است که باعث جهانی شدن سینمای ایران و کسب جوایز بین المللی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها