لاپید: نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه اسرائیل را ندارد

لاپید: نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه اسرائیل را ندارد
پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 - 06:21

یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم صلاحیت ریاست کابینه را ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نوشته خبرگزاری سما فلسطین، یائیر لاپید گفت: نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه را ندارد و این بدترین دولت در تاریخ (رژیم) اسرائیل است.

پیش تر بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی از عملکرد نخست‌وزیر این رژیم در نوار غزه و مذاکرات برای تبادل اسرا انتقاد کرده بود.

بنی گانتس گفته بود: (رژیم) اسرائیل به دلیل تعلل، زمان با ارزش خود را در پیشبرد اهدافش برای از بین بردن حماس با تمرکز بر شمال نوار غزه تلف کرد.

گانتس اضافه کرد که «بنیامین نتانیاهو» تعلل می‌کند و با این کارش به اهداف جنگ ضربه می‌زند.

وی افزود: نتانیاهو با این تعلل به حماس اجازه می‌دهد که توان و قدرت خود را ترمیم کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرده بود که بنی گانتس تلاش کرده تا با بهره گیری از کمک برخی اعضای حزب «لیکود»، نتانیاهو را سرنگون کند.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر اضافه کرد: به اعضای لیکود گفته شده که در صورتی که موفق به سلب رای اعتماد سازنده از نتانیاهو در کنست شوند، آینده سیاسی شان در حزب «اتحاد» به رهبری گانتس در نظر گرفته می‌شود.

در ماه‌های اخیر، درخواست هایی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در سرزمین های اشغالی مطرح شده، اما نتانیاهو با برگزاری انتخابات در زمان جنگ مخالفت کرده است.

نتانیاهو با انتقادهای مکرر توده صهیونیست‌ها و شماری از سیاستمداران رژیم اسرائیل، حتی در داخل کابینه جنگ تحت ریاست خود مواجه است که غالب این انتقادها به ناکامی وی در مدیریت بحران اسرای صهیونیست در غزه، به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای آزادی آنها و همچنین متهم شدن کابینه وی به شکست در تعامل با عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین بازمی‌گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها