سازمان ملل : جهان در حال ورود به دوران هرج و مرج است

سازمان ملل : جهان در حال ورود به دوران هرج و مرج است
پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 - 13:45

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که جهان در حال ورود به دوران هرج و مرج است.

العالم - آمریکا

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه در سخنانی با بیان اینکه جهان درحال وارد شدن به دوران هرج و مرج است، آتش‌بس انسانی در غزه و آزادی اُسرا را بدون هیچگونه پیش‌شرطی خواستار شد.

گوترش به تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح در مرز با مصر اشاره کرد و گفت: «هرگونه حمله به رفح، بحران انسانی گسترده را تشدید کرده و پیامدهای منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت».

گوترش اضافه کرد: «شورای امنیت سازمان ملل با بدترین اختلافات خود مواجه بوده و جهان در حال ورود به دوران هرج و مرج است».

از سوی دیگر ، پایگاه آکسیوس مدعی شده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل گفته واشنگتن از گسترش عملیات اسرائیل به رفح نگران است.

آکسیوس مدعی شده آمریکا نگران است که عملیات ارتش اسرائیل در داخل این شهر بدون تخلیه جمعیت غیرنظامیان باعث کشتار گسترده خواهد شد.

آمریکا علاوه بر این نگران است که چنین عملیاتی موجب هجوم ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌ها به مصر خواهد شد. این در حالی است که مصر درباره کوچاندن فلسطینی‌ها به مصر هشدار داده است.

هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره که برای جلوگیری از آثار جنگ به جنوب نوار غزه فرار کرده‌اند در حال حاضر در نزدیکی رفح یا در داخل آن هستند. بسیاری از فلسطینی‌ها از قبل نگران حمله اسرائیل به این منطقه بودند زیرا جایی برای پناه گرفتن در خارج از این منطقه وجود ندارد.

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل هفته پیش اعلام کرد که نظامیان این رژیم در ادامه عملیات زمینی اسرائیل در غزه به سراغ رفح در نزدیکی مرز با مصر خواهند رفت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مناطق تاثیر گرفته از دستور تخلیه ارتش اسرائیل، منازل بیش از یک میلیون و 800 هزار فلسطینی یا 77 درصد کل نوار غزه قبل از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته را شامل می شود.

از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش اسرائیل صدور دستورات تخلیه در مناطق شمالی غزه را صادر کرد و از فلسطینیها خواست خانه و کاشانه خود را ترک کنند تا ظاهرا از محدوده عملیات زمینی این رژیم خارج شوند.

همزمان با دستورات تخلیه در شمال، جنگنده‌های ارتش اسرائیل نیمه جنوبی غزه را که ساکنان این منطقه به آنجا پناه برده بودند ، هدف حملات خود قرار دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها