طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با 126 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 126 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
جمعه 20 بهمن 1402 - 08:40

حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه درحالی وارد ۱۲۶ مین روز خود شده است که جنگنده ها و توپخانه های این رژیم به شکل بی وقفه و بی امان نقاط مختلف باریکه غزه را هدف قرار می دهند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر تا امروز به 27947 شهید و 64459 مجروح رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

حزب الله لبنان بامداد امروز جمعه در پاسخ به اقدامات رژیم اسرائیل در جنوب این کشور اراضی اشغالی فلسطین را با ده‌ها موشک و راکت هدف قرار داد و همین مسئله باعث فعال شدن آژیرهای هشدار در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی شود.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیست‌وششمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:39 | ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین به نشانه اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در کتابخانه‌ای در دانشگاه کرنل در نیویورک بر روی زمین دراز کشیدند.

تیر

21:57 | تصاویری از عملیات تک تیراندازی و شکار تانک های ارتش اشغالگر به دست مبارزان قسام در محله تل الهوا در غرب غزه

تیر

21:14 | شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در نابلس

[,hk

نظامیان ارتش اشغالگر امروز به شهرک بیتا در جنوب نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

به دنبال شهادت «معاذ بنی شمسه» جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر رخ داد.

20:37 | هلاکت 7 نظامی صهیونیست به‌دست مبارزان قسام

گردان‌های قسام اعلام کرد: مبارزان ما با انفجار یک بمب در منطقه عبسان در خانیونس 7 نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند.

20:25 | برپایی نماز جمعه در خیابان‌های اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه برای اولین بار از آغاز جنگ و تخریب مساجد این باریکه

نماز

20:06 | ارتش رژیم صهیونیستی با بمب‌های دودزا اطراف بیمارستان الناصر در شهر خان‌یونس را هدف قرار داد.

لا

20:01 | حرف‌های تکان‌دهنده مرد فلسطینی در غزه

مرد

22 کشور (اسلامی و عربی) هر روز یک اجلاس عربی برگزار می‌کنند
نمی‌دانند چگونه آب و نان به دست مردم غزه برسانند
نمی‌دانند چگونه دارو به غزه بفرستند.برای ما کفن می‌فرستند!

آیا می‌ترسید، وحشت دارید؟
من در غزه مسلمان هستم، کافر نیستم
چرا ما را رها کرده‌اید؟!

من برادر شما هستم.. شرم‌آور است! امتی 2 میلیارد نفری!
ای حکام عرب، روز قیامت طرف حساب شما کیست؟

می‌خواهم به عرب‌هایی که در خواب غفلت هستند بگویم که
طرف حساب شما روز قیامت کودکان بی‌گناه غزه هستند
طرف حساب شما روز قیامت زنان باردار غزه هستند
طرف حساب شما روز قیامت پیرمردها و جوانان غزه هستند

قسم به خدا هرگز تسلیم نخواهیم شد
شما مردم غزه را خوب می‌شناسید
هرچه می‌خواهید انجام دهید

ما در غزه خدا را داریم
(خدایا) تو ما را آفریدی
و تو نسبت به هر کسی به ما سزاوارتری!

18:46 | هلال احمر فلسطین: ارتباط ما با کادر هلال احمر در بیمارستان الامل قطع شد

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال یورش نظامیان اشغلگر به بیمارستان الامل ارتباط ما با کادر هلال احمر در بیمارستان قطع شد.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد: ما اشغالگران را مسئول امنیت و سلامت کادر خود و مجروحان و بیماران در بیمارستان الامل می دانیم

18:36 | رژیم اشغالگر اذعان کرد: یکی از اسرا در غزه بر اثر حمله ارتش ما کشته شد

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که ارتش اذعان کرد که «یوسی شرعابی» یکی از اسرا در غزه بر اثر حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک محل اسارت وی کشته شد.

پیش از این، گردان‌های قسام با انتشار ویدئویی درباره سرنوشت اسرای اسرائیلی در غزه از کشته شدن یوسی شرعابی (53 ساله) بر اثر حمله جنگنده های صهیونیست خبر داد.

17:12 | نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر: «اسرائیل» با پیچیده‌ترین جنگ از زمان تأسیس خود درگیر است

17:04 | بازداشت نزدیک به 7هزار نفر در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد، نظامیان اشغالگر اسرائیلی از روز گذشته تاکنون حداقل 15 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

16:49 | هدف قرار دادن یک زن فلسطینی توسط تک‌تیرانداز صهیونیست

لا

منابع فلسطینی ویدئویی از هدف قراردادن یک زن فلسطینی توسط تک تیرانداز صهیونیست هنگام عبور این زن از مقابل بیمارستان الناصر در خانیونس منتشر کردند.

16:29 | اجتماع مردم اردن علیه صادرات کالاهای اردنی به سرزمین‌های اشغالی

الت

14:29 | شعارهای تظاهرکنندگان در اربد در اردن پس از ممانعت از رسیدن آنها به پل شیخ حسین در اعتراض به تشکیل پل زمینی برای حمایت از دولت اشغالگر و تاکید بر شکستن محاصره غزه

auhv

13:40 | مردم اردن در تظاهراتی به سمت پل شیخ حسین در دره شمالی این کشور شرکت کردند و علیه پل زمینی در حمایت از دولت اشغالگر تظاهرات کردند و خواستار پایان محاصره نوار غزه شدند.

13:31 | وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 13 مورد جنایت فجیع در غزه مرتکب شده است. در این جنایت 107 نفر شهید و 142 نفر مجروح شده اند.
وزارت بهداشت غزه افزود: آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر تا امروز به 27947 شهید و 64459 مجروح رسیده است.

11:38 | رئیس جمهور ترکیه: تمام توان خود را به کار می گیریم تا مانع نادیده گرفته شدن جنایات ضد انسانی اسرائیل شویم. ما به تماس های دیپلماتیک خود برای متحد کردن کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل در غزه ادامه می دهیم.

11:38 | شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست سعی می کنند مانع ورود کمک های بشردوستانه به غزه می شوند.

لا

11:36 | روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت: در نشست شورای جنگ، نتانیاهو از ارتش و "پیشرفت کند" آن در دستیابی به اهداف غزه و نیز عقب نشینی تعدادی از تیپ های رزمی انتقاد کرد.

10:23 | یمن: تظاهرات گسترده در شهر صعده با شعار "ایستاگی با غزه تا پیروزی" در حال برگزاری است.

09:48 | روزنامه عبری هاآرتص: دیدار بلینکن عمق اختلاف با نتانیاهو، عدم اعتماد و عدم صبر دولت آمریکا نسبت به او را آشکار کرد.

08:18 | جوانان فلسطینی پس از ممانعت نیروهای اشغالگر از ورود آنها به مسجد مبارک الاقصی، نماز صبح را نزدیک باب الاسباط به جای آوردند.

پربیننده ترین خبرها