رای 75 درصد روس‌ها به ریاست جمهوری دوباره پوتین

رای 75 درصد روس‌ها به ریاست جمهوری دوباره پوتین
شنبه 21 بهمن 1402 - 22:40

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد از هر چهار رای‌دهنده روس سه نفر در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به ولادیمیر پوتین رای می‌دهند.

العالم - اروپا

نتایج نظرسنجی که شرکت افکارسنجی موسوم به «مرکز پژوهش آرای عمومی روسیه» برگزار و منتشر کرد نشان داد 75 درصد از پاسخگویان روس در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری کشورشان روز یکشنبه برگزار شود به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه رای می‌دهند.

نتایج این نظرسنجی که با پرسش از 1600 بزرگسال روس برگزار شد مشخص کرد: «عملکرد کاندیداهای معرفی شده از سوی احزاب پارلمانی در انتخابات به این شرح است: پنج درصد به ولادیسلاو داوانکوف (حزب روسیه جدید)، چهار درصد به نیکولای خارتونوف (حزب کمونیست روسیه) و چهار درصد به لئونید اسلاتسکی (حزب لیبرال دموکرات روسیه)».

همچنین در این نظرسنجی که از طریق مصاحبه تلفنی در روز هشتم فوریه (19 بهمن) برگزار شد مشخص شد که هشت درصد پاسخگویان هنوز درباره رای خود تصمیم نگرفته‌اند در حالی که دو درصد از پاسخگویان گفتند که رای خود را مخدوش کرده یا در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، طبق نتایج این نظرسنجی، 62 درصد گفتند که قطعا در انتخابات رای خواهند داد در حالی که 14 درصد گفتند که «احتمالا» در انتخابات رای می‌دهند. 11 درصد گفتند که اصلا در انتخابات رای نمی‌دهند یا رای دادنشان بعید است در حالی که 12 درصد روسها گفتند در زمانی نزدیکتر به روز انتخابات تصمیم خود را می‌گیرند.

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری روسیه در بازه زمانی 15 تا17 مارس سال 2024 (25 تا 27 اسفند 1402) برگزار می‌شود.

ولادیمیر پوتین در صورت کسب پیروزی مجدد در این انتخابات پنجمین دور ریاست جمهوری خود را تجربه خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها