تغییر تاکتیک‌های نظامی مقاومت در مرحله سوم یورش زمینی اشغالگران به غزه

تغییر تاکتیک‌های نظامی مقاومت در مرحله سوم یورش زمینی اشغالگران به غزه
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 10:30

همزمان با خیز رژیم اشغالگر برای ورود به مرحله سوم عملیات زمینی در نوار غزه، ارتش این رژیم به استفاده از تاکتیک‌های جدیدی روی آورده که مبتنی بر کاهش شمار سربازان، و تمرکز بر عملیات کیفی و تعریف‌شده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با توجه به ماهیت در حال تغییر عملیات رژیم اسرائیل، تاکتیک‌های دفاعی خود را تغییر می‌دهند؛ به همین جهت این گروه‌ها در دوره اخیر به تک‌تیراندازها بیشتر تکیه کرده‌اند.

طبق گزارش تلویزیون الجزیره، این تغییر در رفتار مقاومت- به گفته کارشناسان نظامی- تحلیل رفتن ارتش اشغالگر را هدف گرفته است به نحوی که مقاومت تلفات زیادی را در صف افسران و سربازان اشغالگر بر جای گذاشته است.

در چنین جنگ‌هایی، صرف ورود به منطقه‌ای یا کنترل موقتی بر آن مهم نیست بلکه تثبت کنترل، عامل تغیین‌کننده محسوب می‌شود.

با بررسی ویدیوهایی که گروه‌های مقاومت در غزه منتشر کرده‌اند آرایش نظامی رزمندگان مقاومت نشان می‌دهد که گویی آنها نیروهای اشغالگر مستقر در برخی از شهرها و مناطق غزه را از تمام محورها محاصره کرده‌اند.

علاوه بر این، تک‌تیراندازهای مقاومت نیز در مرحله سوم جنگ نسبت به مراحل قبلی در تحرکات‌شان و شکار اهداف آزادانه‌تر عمل می‌کنند.

گردان‌های القسام- شاخه نظامی حماس- از سلاح تک‌تیرانداز "غول"، و تفنگ مجهز چینی "ام۹۹" ، که بیش از ۱.۵ کیلومتر برد دارد، استفاده می‌کند.

پربیننده ترین خبرها