انگلیس: امتناع اسرائیل از انتقال آب و غذا به غزه، نقض قوانین بین‌الملل است

انگلیس: امتناع اسرائیل از انتقال آب و غذا به غزه، نقض قوانین بین‌الملل است
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 12:22

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در هشداری به رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد اگر این رژیم اجازه ندهد آب و غذا به غزه برسد، قانون بین‌المللی را نقض کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش روزنامه گاردین، کامرون روز سه شنبه در شفاف‌ترین هشدار خود به جنایت و تجاوزگری رژیم اسرائیل اذعان کرد که اگر رژیم صهیونیستی ساکنان غزه را از آب و غذا محروم کند به عنوان یک نیروی اشغالگر قانون بین‌الملل را زیر پا گذاشته است.

وزیر خارجه انگلیس گفت: آنگونه که خود نیروهای صهیونیستی پیشنهاد داده‌اند برای مردم رفح خروج از این منطقه مقدور نیست.

اظهاراتی که نشان می‌دهد انگلیس هیچ گونه طرح صهیونیستی برای حمله تمام عیار به این منطقه را که بیش از یک میلیون آواره در اردوگاه های پر جمعیت در آن زندگی می‌کنند، نخواهد پذیرفت.

این اظهارات در حالی مطرح شده که آمریکا مدعی است در حال بررسی گزارش هایی است که نشان می‌دهد رژیم اسرائیل به غیرنظامیان در غزه آسیب رسانده است. این ارزیابی به منظور اطمینان از این موضوع است که کشورهای دریافت کننده سلاح از آمریکا عملیات نظامی را مطابق با حقوق انسانی بین‌المللی انجام می‌دهند.

دولت بایدن با انتقادهایی برای ادامه کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی مواجه است. این درحالیست که اتهامات درباره استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا برای حمله به غیرنظامیان که باعث کشته یا زخمی شدن آنها شده، افزایش یافته است.

کامرون روز سه‌شنبه همچنین از پاسخگویی به درخواستی برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی طفره رفت و در مقابل مدعی شد که حماس باید فورا جنگ را متوقف کند.

به گزارش ایرنا،‌کامرون روز دوشنبه نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: انگلیس به‌شدت نگران وخامت اوضاع در شهر مرزی رفح است. آوارگان فلسطینی با بسته‌شدن گذرگاه مرزی به مصر هیچ راهی برای فرار ندارند.
وی خواستار توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه شد و افزود: ما خواهان توقف فوری جنگ در غزه هستیم و مایلیم که این توقف به یک آتش‌بس پایدار و بدون بازگشت به درگیری‌های بیشتر منجر شود.

پربیننده ترین خبرها