گزارش خبرنگار العالم از فلسطین: جانشین محمد آشتیه چه کسی خواهد بود؟

سه شنبه 8 اسفند 1402 - 14:55

خبرنگار العالم گفت بدون تردید استعفای کابینه فلسطین و تلاش برای یافتن جایگزینی برای محمد آشتیه، نخست وزیر مستعفی، اتفاقی مهم است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم مهمتر از این استعفا، علت آن است. طبق برآوردهای موجود این استعفا، نتیجه فشارهای آمریکاست که برای اولین بار توسط رئیس شورای امنیت ملی آمریکا مطرح شد.

وی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته بود اصلاحاتی را در داخل حکومت انجام داده و انتخابات پارلمانی یا ریاستی را برگزار کند.

وی گفت به این ترتیب این سئوال مطرح می شود که نخست وزیر بعدی از طرفداران محمود عباس و به طور مشخص، محمد مصطفی، رئیس صندوق سرمایه گذاری فلسطین خواهد بود یا اینکه با توجه به طرح اسم ناصر قدوه، برادرزاده یاسر عرفات و سلام فیاض، نخست وزیر سابق، آمریکا و برخی طرف های منطقه ای خاص اسامی جدید را ارائه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که مردم فلسطین معتقدند که تغییرات سیاسی در فلسطین و در میان رهبران فلسطینی، تغییری در ماهیت مسائل ایجاد نخواهد کرد زیرا عامل تعیین کننده اصلی، رژیم اشغالگر است و این رژیم است که حرف آخر را در نقل و انتقال فلسطینی ها و حتی رهبران فلسطینی می زند.

گفتنی است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان دیروز دوشنبه استعفای کابینه را پذیرفت و و آن را تا تشکیل کابینه جدید مأمور اداره امور کرد.

پربیننده ترین خبرها