بنگلادش: نباید به «اسرائیل» اجازه نسل‌کشی بدهیم

بنگلادش: نباید به «اسرائیل» اجازه نسل‌کشی بدهیم
يکشنبه 13 اسفند 1402 - 17:24

وزیر خارجه بنگلادش محمد حسن محمود با محکوم کردن حملات اسرائیل به فلسطینیان اعلام کرد که نباید به این رژیم اجازه نسل کشی در باریکه غزه داده شود.

العالم - فلسطین اشغالی

در شرایطی که رسانه‌های غربی از قبیل شبکه «سی‌ان‌ان» به ممانعت اسرائیل از ورود کمک‌های امدادی به غزه اذعان کرده‌اند، وزیر خارجه ترکیه خواستار مقابله با نسل کشی اسرائیل شد.

محمد حسن محمود در «مجمع دیپلماسی آنتالیا» جنگ اسرائیل علیه باریکه غزه را پاک‌سازی قومی و نسل کشی خواند. دیپلمات ارشد بنگلادشی با اشاره به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند، حملات اسرائیل را محکوم کرد.

محمد حسن محمود در این نشست گفت که «تنها در یک حمله به یک بیمارستان، 500 نفر کشته شدند...در روند ارسال آب، برق و کمک‌های امدادی اختلال ایجاد شده است».

اشاره وزیر خارجه بنگلادش به حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان المعمدانی غزه است که در نتیجه آن صدها فلسطینی جانشان را از دست دادند.

او با بیان اینکه نظامیان اسرائیلی در حال حمله به مردم غیرنظامی و گرسنه غزه هستند، تصریح کرد: «اسرائیل در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است و واضح است که در حال پاک‌سازی قومی است. ما نباید اجازه این کار را بدهیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها