در مجاورت مسجد الاقصی؛

شهرک نشینان صهیونیست قبرستان تاریخی مسلمانان را تخریب کردند

شهرک نشینان صهیونیست قبرستان تاریخی مسلمانان را تخریب کردند
شنبه 19 اسفند 1402 - 21:27

شهرک نشینان صهیونیست امروز (شنبه) قبور متوفیان فلسطینی ها را در قبرستان «باب الرحمه» مجاورت دیوار شرقی مسجد الاقصی تخریب کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصاویری را منتشر کرده است که نشان می دهد، شهرک نشینان صهیونیست اقدام به شکستن سنگ قبر متوفیان فلسطینی در این قبرستان کرده اند.

در تحولی دیگر، نظامیان اشغالگر صهیونیست، بامداد جمعه به روستاهای «سیله الظهر» و «الفندقومیه» در جنوب جنین در کرانه باختری حمله کردند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» در این باره اعلام کرد که نظامیان اشغالگر امروز نیز با افزایش حضور نظامی خود، به بازرسی گسترده ای در این منطقه اقدام کردند.

خبرگزاری وفا تاکید کرد که اشغالگران همچنین اقدام به ایجاد پست بازرسی در مسیر ارتباطی بین دو روستای مذکور کردند.

در همین ارتباط، وزارت امور خارجه فرانسه و اسپانیا روز جمعه تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک های خود در کرانه باختری و ساخت واحدهای مسکونی جدید برای شهرک نشینان را محکوم کردند.

فلکر ترک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز دیروز جمعه اعلام کرد که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به میزان بی‌سابقه‌ای گسترش یافته است؛ موضوعی که خطر از بین بردن هرگونه احتمال ایجاد یک کشور فلسطینی را به‌دنبال دارد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این خصوص گفت که گسترش شهرک‌های اسرائیلی به منزله انتقال جمعیت توسط اسرائیل است و آن را یک «جنایت جنگی» خواند.

دولت جو بایدن نیز ماه گذشته میلادی و پس از اعلام طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری، این اقدام را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست.

پربیننده ترین خبرها