کشف شبکه جاسوس مخوف رژیم اشغالگر در لبنان/ متهمان در قتل شهید عاروری دست داشتند

کشف شبکه جاسوس مخوف رژیم اشغالگر در لبنان/ متهمان در قتل شهید عاروری دست داشتند
جمعه 3 فروردين 1403 - 21:37

یک روزنامه لبنانی، جزئیاتی از خطرناک ترین شبکه های جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیستی و نقش آن در  ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس فاش کرد.

العالم - لبنان

روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد این شبکه جاسوسی به طور تصادفی در اواخر دسامبر توسط محافظان رئیس مجلس شناسایی شد.

این روزنامه خاطرنشان کرد نیروهای گارد حفاظتی رئیس مجلس در این تاریخ به یک خودرو در نزدیکی پارلمان مشکل شدند، پس از توقیف خودرو، یک دستگاه الکترونیکی بسیار پیشرفته با ده‌ها فیلم بر روی تلفن‌ها پیدا شد که شبیه رصد گسترده منطقه بود.

روزنامه الاخبار خاطرنشان کرد: فرد بازداشت شده برای آغاز تحقیقات به شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان تحویل داده شد تا تحقیقاتی درباره تعامل وی با رژیم اشغالگر اسرائیل انجام شود متهم برای انجام این ماموریت 200 هزار دلار دریافت کرده بود که در پرونده های مزدوری برای دشمن مبلغ چشمگیری است.

براساس این گزارش، متهم و همکار وی مهندس کامپیوتر بودند که یک شرکت جعلی آمریکایی را که به احتمال زیاد ویترین اطلاعاتی اسرائیل است، با زیر نظر گرفتن گسترده مناطق زیادی از جمله بیروت و ضاحیه جنوبی تجهیز می کردند.

این روزنامه تأکید کرد این دو نفر یک نسخه دقیق از این مناطق شامل خیابان‌ها، ساختمان‌ها، نام مغازه‌ها، خودروهای پارک شده و عبوری، شماره پلاک خودروها و چهره عابران را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند، همچنین 56هزار عکس باکیفیت از گوشی یکی از بازداشت شدگان پیدا شد.

الاخبار افزود: متهمان همچنین با تجهیزات بسیار پیشرفته از کاربران اینترنتی اقدام به جاسوسی اطلاعات کردند و آدرس منازل، مؤسسات و اماکن عمومی را شناسایی و در اختیار اشغالگران قرار دادند که این امر شناسایی موقعیت جغرافیایی کاربر را تسهیل کرده است.

دست داشتن در ترور العاروری

این روزنامه افزود: بازداشت شدگان نام هر دستگاه وای فای را در مناطق مورد بررسی و رمز عبور آن را به دست آوردند که به آنها امکان می‌دهد مکان هر کاربر را پس از اتصال تلفنش به ارائه دهنده خدمات اینترنت تعیین کنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد اشغالگران در جنگ کنونی به سادگی با اتصال تلفن های خود به شبکه وای فای، از این فناوری برای یافتن موقعیت رزمندگان مقاومت استفاده کرده است.

الاخبار افزود: تحقیقات نشان داد که یکی از بازداشت شدگان در خیابانی در حومه ضاحیه‌جنوبی، روبروی آپارتمانی که معاون رئیس جنبش حماس، شیخ صالح العاروری، در 2 ژانویه در آن ترور شده بود، اقدام به رصد اطلاعات کرده است.

این روزنامه گزارش داد با وجود اینکه دو فرد بازداشت شده در برابر قاضی بازپرس قبلی خود اسرائیلی بودن شرکتی که آنها را به کار گماشته انکار کرده اند، اما اعتراف کرده اند که آنچه از آنها خواسته شده هیچ ارتباطی با قرارداد منعقد شده با این شرکت برای کار در پروژه توسعه گردشگری مجازی ندارد.

دو متهم اذعان کردند که داده‌ها و اطلاعاتی که در اختیار شرکت قرار داده‌اند ماهیت حساسی دارد، یکی از آنها گفت آنچه از آنها خواسته شده تنها به نفع یک سازمان اطلاعاتی است و داده‌هایی که آنها در اختیار شرکت آمریکایی ادعایی قرار داده بودند امکان استقرار یک سیستم نظارت امنیتی را در همه مناطق فراهم می‌کند که هر کسی که آن را در اختیار دارد می تواند موقعیت های مختلف را مشخص کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها