در آستانه روز جهانی قدس؛

گزارش خبرنگار العالم از رژه دریایی نیروهای دریایی سپاه در سواحل کشورهای محور مقاومت

پنج‌شنبه 16 فروردين 1403 - 15:38

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری رژه دریایی به مناسبت روز جهانی قدس در سواحل کشورهای محور مقاومت، در بندرعباس و آب‌های جنوب ایران رژه دریایی برگزار کرد.

العالم - ایران

«محمد باقر علی» خبرنگار العالم گزارش داد که رژه دریایی نیروی دریایی سپاه و بسیج مردمی در حمایت از فلسطین و به دستور «امیر دریادار علی رضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس با مشارکت بیش از ۳ هزار فروند قایق تندرو، شناور سبک و لنج‌های صیادی در آب‌های جنوب غرب خوزستان تا دریای عمان انجام شد.

دریادار تنگسیری پیشتر اعلام کرده بود که این رژه دریایی همزمان با روز جهانی قدس در سواحل کشورهای محور مقاومت برگزار می شود.

گزارشگر شبکه العالم در منطقه بندرعباس گفت: «امروز رژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت 14 برگزار شد و از بندرعباس و خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز تا دورترین نقاط در دریای عمان را در بر گرفت.»

وی افزود: «چندین رژه به طور همزمان در دریای سرخ و بندر حدیده، سوریه، لبنان و بصره عراق و همچنین دریای خزر در شمال ایران برگزار می‌شود.»

خبرنگار العالم ادامه داد: «برگزاری این رویدادها همزمان با سایر فعالیتهای روز جهانی قدس، حامل پیامهای فراوانی است که برجسته ترین آن تاکید بر حمایت از مردم فلسطین و آرمان آنها به ویژه در دریا است.»

وی تاکید کرد یکی دیگر از پیامهای این رژیه دریایی، دریای سرخ به عنوان نقطه درگیری با اسرائیل و ضربه زدن به منافع این رژیم توسط جنبش انصارالله یمن است. راه همان راه است و مردم یمن بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید می‌کنند.»

وی گفت: «رزم‌ناو شهید رودکی یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ناوهای جنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال 2020 به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد و به عنوان اتاق عملیات فرماندهی این رژه در بندرعباس و تنگه هرمز را بر عهده گرفت. همزمان در 13 نقطه دیگر در محور مقاومت برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان آنها در آستانه روز جهانی قدس رژه دریایی برگزار می‌شود.»

پربیننده ترین خبرها