اذعان رسانه صهیونیستی: اسرائیل بیش از هر زمان دیگری منزوی شده‌است

اذعان رسانه صهیونیستی: اسرائیل بیش از هر زمان دیگری منزوی شده‌است
دوشنبه 20 فروردين 1403 - 18:20

یک رسانه صهیونیستی امروز (دوشنبه) به منزوی شدن رژیم اشغالگر و از دست دادن حمایت‌های غربی در نتیجه تجاوزات وحشیانه به نوار غزه اعتراف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی در این باره نوشت: اسرائیل امروز از همیشه منزوی‌تر شده و حمایت بیشتر کشورهای غربی را از دست داده است.

برپایه این گزارش، علاوه بر این کمرنگ شدن حمایت، رژیم صهیونیستی به تحمیل ممنوعیت دریافت سلاح از اروپای غربی بسیار نزدیک شده است.

یدیعوت همچنین اضافه کرد که شکست در سیاست این رژیم ریشه دوانده است و نتانیاهو به جای تلاش برای کاهش اختلافات با آمریکا، به دنبال تشدید آن است.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، مقامات آمریکایی نمی‌خواهند به جنگ آغاز شده توسط اسرائیل در غزه ارتباط داده شوند و آنها از ترس اینکه قاعده تاریخ برای آنها بی‌رحمانه باشد، تلاش می‌کنند فاصله‌ای میان خود و دستور کار کابینه نتانیاهو ایجاد کند.

پیش از این نیز روزنامه «گاردین» در تحلیلی با اشاره به اعتراض‌های سراسری در تل‌آویو و خشم متحدان آن از جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در داخل و خارج منزوی شده است.

گاردین در ادامه به ارسال پیام های روشن از سوی افکار عمومی و تشکیلات رژیم صهیونیستی درباره ضرورت کناره گیری نتانیاهو ۷۴ ساله از قدرت، اشاره کرد.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک تحلیلگر عضو اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران»، نوشت که تغییر در رهبری این رژیم الزاما به معنای تغییر معنادار سیاسی نیست. اگر بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در انتخابات پیروز و نخست وزیر شود، بعید به نظر می‌رسد که سیاست اساسا متفاوتی را نسبت به نتانیاهو اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا، عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و ضربات مهلکی را به این رژیم وارد کردند و تل‌آویو نیز برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه را بمباران کرده است.

پربیننده ترین خبرها