برای حمایت از رژیم صهیونیستی؛

آمریکا پایگاه نظامی بزرگ در جنوب فلسطین اشغالی احداث می‌کند

آمریکا پایگاه نظامی بزرگ در جنوب فلسطین اشغالی احداث می‌کند
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 11:42

یک روزنامه کویتی به نقل از منبعی فاش کرد که آمریکا عملیات احداث یک پایگاه نظامی بزرگ در جنوب فلسطین اشغالی را آغاز کرده است؛ اقدامی که احتمالا در چارچوب انتقال بخشی از حضور نظامی ایالات متحده از پایگاه‌های خود در کشورهای حوزه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از یک منبع- بدون ذکر هویت- نوشت: آمریکا در حال احداث پایگاه جدید در مجاورت پایگاه هوایی "هاتزریم" رژیم اسرائیل در صحرای نقب است؛ جایی‌که فرودگاه نظامی آن توسعه خواهد یافت تا ظرفیت پذیرش هواپیماهای آمریکایی و نیز توان انجام ماموریت‌های لجستیکی برای پذیرش هزاران نیروی نظامی آمریکایی را داشته باشد.

به نوشته این روزنامه، پایگاهِ در حال احداث ظرفیت حدود ۲۳ هزار سرباز و خدمه در تمام سطوح رزمی، اداری و سایر موارد ذی‌ربط را دارد. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده، هم‌اکنون انتقال سلاح و مهمات آمریکایی به این پایگاه در حال انجام است و به‌زودی جنگنده‌های اسرائیلی به مهمات متنوع و تازه‌ای تجهیز خواهند شد.

در ادامه این مطلب آمده است: در ماه‌های آینده، آمریکا و اسرائیل رزمایش مشترک بزرگی برای شبیه‌سازی حملات مشترک علیه ایران، عراق و سوریه به عنوان بخشی از آمادگی برای رویارویی احتمالی با ایران در صورت عدم توقف جنگ غزه و ورود حزب‌الله به نبرد همه‌جانبه، برگزار خواهند کرد.

الجریده همچنین ادعا کرده است که اسرائیل در حال آماده کردن طرحی برای حمله به حزب‌الله و به اصطلاح "نیروهای نیابتی ایران" در سوریه و عراق، پس از پایان جنگ غزه و احتمالا در میانه این جنگ است.

پربیننده ترین خبرها