ادعای رسانه آمریکایی: اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد

ادعای رسانه آمریکایی: اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد
شنبه 15 ارديبهشت 1403 - 02:17

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی درباره روند مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، مدعی شد: (رژیم) اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد تا بین گزینه‌های توافق بر سر آتش‌بس یا آغاز حمله زمینی به رفح، یکی را انتخاب کند.

العالم - فلسطین اشغالی

در ادامه گزارش این رسانه آمریکایی، آمده است: تازه‌ترین پیشنهاد (رژیم) اسرائیل شامل برقراری یک دوره آتش‌بس ۴۰ روزه در ازای آزادی تا حداکثر ۳۳ اسیر اسرائیلی است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، رهبری سیاسی حماس در خارج از نوار غزه تازه‌ترین پیشنهاد رژیم صهیونیستی را دریافت کرده و انتظار می‌رود در روزهای آتی، هیاتی از سوی این گروه فلسطینی برای بحث درباره این پیشنهاد به قاهره سفر کند.

این گزارش رسانه آمریکایی در حالی منتشر شده است که «عزت الرشق» یکی از اعضای ارشد جنبش حماس پیش تر در اظهاراتی تأکید کرد که حماس تاکنون هیچ پاسخی به جوابیه رژیم صهیونیستی درباره مذاکره برای تبادل اسرا نداده و همچنان در حال بررسی این جوابیه است.

همچنین یوسف حمدان یکی از رهبران جنبش حماس نیز در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات مربوط به توافق مبادله اسیران، از تن دادن تل آویو به برخی خواسته‌های مقاومت خبر داده است.

هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با حماس نیز پیش تر گفته است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در مسیر توافق آتش‌ بس غزه سنگ‌اندازی می‌کند.

اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با حماس تاکید می‌کنند که ۲ ماه پیش امکان دستیابی به توافق آتش بس در غزه و مبادله اسرا وجود داشت اما نتانیاهو به سخنان و خواسته‌های آنها گوش نداده و در این مدت شماری دیگر از اسرای اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند.

اما منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای گفت وگو درباره جنگ غزه ساعتی پیش وارد قاهره پایتخت مصر شده است.

یک مقام امنیتی مصر اعلام کرد که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا قرار است در سفر به مصر در خصوص جنگ غزه و توافق تبادل اسرا گفت‌ وگو کند.

در همین رابطه باراک راوید خبرنگار وبگاه عبری زبان واللا، نیز گفت: سفر رئیس سیا به قاهره نشان دهنده فشاری است که دولت جو بایدن برای دستیابی به توافق در اسرع وقت در جریان مذاکرات قاهره تحت آن قرار دارد.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب گزارش دادند که مقامات این رژیم به سفر رئیس سیا به قاهره برای گفت وگو درباره جنگ غزه و توافق تبادل اسرا با حماس اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای کابینه رژیم صهیونیستی گفته‌اند که سفر ویلیام برنز به قاهره پیش از پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس مصر، صحیح نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها