گزارش العالم از همایش گفت وگوی ایرانی - عربی در تهران

دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 13:26

سومین همایش گفتگو‌های ایرانی-عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی با حضور شماری از اندیشمندان و کارشناسان از ایران و کشورهای عربی در تهران آغاز به کار کرد.

العالم-ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، حدود 40 اندیشمند و کارشناس از 15 کشور عربی در سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی – عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» که دیروز (یکشنبه/23 اردیبهشت ماه) به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی در تهران آغاز به کار کرد، حضور یافتند تا با همتایان ایرانی خود مهم‌ترین مسائل منطقه و جهان اسلام را بررسی کرده و به تفاهم و درک بهتر از موضوعات مورد علاقه و نگرانی‌های مشترک میان ایران و جهان عرب دست یابند.

عزام الایوبی - دبیرکل سابق جماعت اسلامی لبنان از شرکت کنندگان در این همایش در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: گفت وگوی عربی ـ ایرانی امری ضروری برای ملت های منطقه است و چالش های مهم و روز افزون منطقه و رویدادهای فلسطین ضرورت این گفت وگوها را برهمگان آشکار کرده است زیرا بخش گسترده ای از جهان در پس طرح و توطئه صهیونیسم قرار گرفته است لذا لازم است که کشورها در برابر این توطئه در کنار هم جمع شوند و با گفت و گو مسیر برطرف ساختن اختلافات فی مابین را هموار سازند.
جنگ علیه غزه و تبعات آن برای منطقه از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این همایش بود که شرکت کنندگان در این همایش به بررسی آن پرداختند.
سامی العریان پژوهشگر و چهره ی دانشگاهی در اثنای این همایش به العالم گفت: طوفان الاقصی و حملات تجاوزگرانه علیه غزه برای همگان آشکار ساخت که دشمنان همگی در یک سنگر قرار گرفته اند و تمام تلاش آنها نابودی مسئله فلسطین و ملت فلسطین است لذا همه ی گروه ها های فعال و حامی فلسطین و مخالف سلطه رژیم اسرائیل بر منطقه باید متحد و یکصدا شوند.

وی گفت: همایش گفت و گوی عربی ـ ایرانی بخشی از تلاش های صورت گرفته در زمینه ایجاد وحدت دربرابر دشمن متجاوز است.

پربیننده ترین خبرها