واکنش‌ها به اقدام رژیم اسرائیل در مصادره تجهیزات «آسوشیتدپرس»

واکنش‌ها به اقدام رژیم اسرائیل در مصادره تجهیزات «آسوشیتدپرس»
سه شنبه 1 خرداد 1403 - 22:16

رژیم صهیونیستی پس از بستن دفاتر الجزیره در اراضی اشغالی، تجهیزات و وسایل فیلمبرداری خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس را نیز مصادره کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند که علاوه بر تعطیلی دفاتر الجزیره در اسرائیل (اراضی اشغالی)، این شبکه دیگر حق پخش در اراضی اشغالی به زبان‌های انگلیسی و عربی را هم ندارد و کارت خبرنگاران آن باطل شده و تجهیزات این شبکه نیز مصادره خواهد شد.

«یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: مصادره تجهیزات آسوشیتدپرس به عنوان بزرگترین خبرگزاری در جهان، اقدامی جنون آمیز است. کابینه دارد به گونه‌ای رفتار می‌کند گویا که تصمیم گرفته مطمئن شود «اسرائیل» در دنیا مطرود شده است. آنها دیوانه شده‌اند.

کاخ سفید: ما درباره گزارش‌های مربوط به مصادره تجهیزات اسوشیتدپرس توسط «اسرائیل» نگران هستیم. ما بر موضع خود پایبند هستیم که خبرنگاران باید از حق انجام مأموریت خود برخوردار باشند.

معاریو به نقل از برخی مسئولان صهیونیست: تصمیم برای مصادره تجهیزات آسوشیتدپرس منزجرکننده است.

سخنگوی گوترش: گزارش ها را دنبال کردم و بسیار تکان‌دهنده است. آسوشیتدپرس و همه خبرنگاران باید بتوانند آزادانه و بدون مزاحمت کار خود را انجام دهند.

اکسیوس به نقل از منابعی: مقامات آمریکایی از مسئولانی در دفتر نتانیاهو خواستند از تصمیم خود مبنی بر توقف پخش آسوشیتدپرس صرف‌نظر کنند. مقامات آمریکایی نگرانی خود را از تصمیم توقف پخش آسوشیتدپرس در «اسرائیل» ابراز کردند.

شایان ذکر است که دولت رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری با اکثریت آرا به بستن دفاتر شبکه الجزیره در اراضی اشغالی رای داد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد تجهیزات، وسایل فیلمبرداری و پخش خبرگزاری آسوشیتدپرس در سدیروت را مصادره کرده است.

این وزارتخانه مدعی شد که این تجهیزات توسط شبکه الجزیره مورد استفاده قرار گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که اقدام کابینه رژیم صهیونیستی برای توقف پخش زنده این شبکه که اوضاع در غزه را به نمایش می‌گذاشت و مصادره تجهیزات آن را محکوم می‌کند.

آسوشیتدپرس بیان کرد که توقف پخش این خبرگزاری به خاطر محتوای آن نبوده، بلکه به خاطر استفاده خودسرانه دولت رژی صهیونیستسی از قانون رسانه‌های خارجی بوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها