رهبر جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با العالم تشریح کرد؛

رژیم صهیونیستی چگونه در میدان جنگ و سیاست بازنده شد+فیلم

يکشنبه 6 خرداد 1403 - 13:18

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت رژیم صهیونیستی امروز هم در میدان نظامی و هم در عرصه سیاست تحت فشار قرار گرفته است و هیچ‌گونه دستاورد میدانی نداشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

هیثم ابوالغزلان، از رهبران جنبش جهاد اسلامی با حضور در برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم تصریح کرد: "بدون تردید این روزها تغییر و تحولاتی اساسی رخ داده است، دشمنی که عربده می‌کشید و تهدید می‌کرد که می‌خواهد وارد رفح شود و کار مقاومت را یکسره کند ... یکباره با مقاومت سرسختانه در رفح و تشدید عملیات‌های مقاومت در سراسر غزه روبه‌رو شد تا حدی که خسارت‌ها و تلفات سنگین گواه آن است که این رژیم هیچگاه به اهداف خود در رفح نخواهد رسید."

وی خاطرنشان کرد: "صدور حکم دادگاه بین‌المللی لاهه و صدور حکم بازداشت نتانیاهو وگالانت نشان می‌دهد که این رژیم رسما متهم شناخته شده است و مشروعیتی که این رژیم و آمریکا – به عنوان اصلی ترین حامی این رژیم - مدعی آن بود، در حال از بین رفتن است".

ابوالغزلان گفت: علاوه بر اینها سه کشور اروپایی با به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، ضربه شدیدی در عرصه سیاسی به این رژیم وارد کرد. مضافا بر اینکه 147 کشور عضو سازمان ملل از قبل کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

وی با اشاره به جنبش‌های دانشجویی و مردمی در غرب گفت که برای این رژیم هیچ جای تردیدی باقی نمانده است که از دست دادن مشروعیت بین‌المللی یکی از خطرهای استراتژیک جدی و واقعی است که موجودیت آن را به خطر انداخته است.

این مقام جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اوضاع داخلی رژیم اشغالگر به خصوص تحرکات خانواده‌های اسرا، خاطرنشان کرد که طبق یک نظرسنجی، 67 درصد از صهیونیست‌ها خواستار امضای قرارداد مبادله اسرا به طور کامل هستند. این در حالی است که کابینه جنگی این رژیم برای اولین بار خواستار امضای کامل توافق مبادله اسرا برای بستن این پرونده شده است.

هیثم ابوالغزلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسرائیل در میدان جنگ و در عرصه سیاست تحت فشار قرار گرفته است و برای رهایی از این وضعیت تلاش می‌کند. ‌آمریکا هم تلاش می‌کند به این رژیم برای نجات از این وضعیت کمک کند لذا همه آنها الان دیگر می دانند که جنگ در غزه دیگر هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند و صرفا جنگ برای جنگ است. زیرا به خوبی می دانند که هیچ هدف سیاسی را نمی‌توانند در میدان غزه محقق کنند.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی تلاش می کند خود را از بار فشار دادگاه کیفری بین‌المللی و فشارهای غربی اعم از دانشجویی و مردمی خلاص کند.

وی در پایان گفت که نسل‌کشی و جنایت علیه ملت فلسطین همچنان ادامه دارد و گواه این مدعا این است که این رژیم اعلام کرده است که به هیچ یک از احکام دادگاه لاهه – که با اهداف و مطامع این رژیم در تضاد باشد – پایبند نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها